A vállalat közzétette első negyedéves jelentését az okostelefonok leggyakoribb hibáiról, melyből kiderült, hogy az androidos telefonok minősége nem tud lépést tartani az Apple termékeivel.
Miközben az iPhone-ok 25 százaléka hibásodik meg, az androidos készülékek 44 százalékánál jön elő valamilyen technikai probléma. Ezen belül a Samsung Galaxy S6, a Galaxy S5 és a Lenovo K3 modellek felelnek a problémák jelentős részéért, összesen 19 százalékáért.
Ezalatt a Google folyamatosan növeli előnyét: az IDC adatai szerint minden 100 eladott készülékből 83 Android, 14 iOS és 3 Windows operációs rendszeren fut (forrás: IDC, 2015. augusztus).
"Az Android ellentmondásos operációs rendszer" - emeli ki a felmérés kapcsán Pat Clawson, a Blancco Technology Group ügyvezetője. Az egyik oldalról az Android a legnagyobb piaci részesedéssel bíró mobil operációs rendszer, a másik oldalról pedig úgy tűnik, hogy a készülékek teljesítménye sokszor elmarad iPhone-ok mögött, és még a népszerű androidos készülékeket is összeomló alkalmazások jellemzik.
A szakember szerint érdekes lesz látni, hogy a fenti képet megváltoztatják-e majd az idei új modellek - például a Samsung S7 és az LG G5, valamint a tervezett iPhone 7.
A jelentés további megállapításai:
- Az iPhone modellek közül az iPhone 6 és az iPhone 5s felel a legtöbb hibáért.
- Európában és Ázsiában a készülékek egyik legfőbb hibaforrása a Dual SIM.
- Az androidos készülékek 77 százalékán szoktak alkalmazások összeomlani.
- Az androidos összeomlások jelentős része biztonsági alkalmazásokhoz kapcsolódik.
- A készülékmeghibásodások aránya lényegesen nagyobb Ázsiában (55%), mint Észak-Amerikában (27%) vagy Európában (35%).
- A garanciális javításra visszavitt készülékek többségének nincs megállapítható műszaki problémája, ez az arány Észak-Amerikában a legmagasabb (73%), melyet Európa (65%), majd Ázsia (45%) követ.