A hagyományos nyomtatott újsághirdetések, offline kampányok egyre kevésbé hatékonyak. A mai vállalkozóknak hozzá kell szokniunk, illetve alkalmaznunk kell új reklám lehetőségeket, hogy még több lehetséges vásárlót gyűjthessenek. Mivel egyre többen csatlakoznak az internethez, így nem csoda, hogy a Digitális Média Reklám (DMR) vált a leggyakoribb reklám formává, az új favorittá.
Az új média számos elektronikus eszközön – mobil, PC, játékkonzol - keresztül, ismeretterjesztő weboldalak, digitális portfóliók, podcast-ok, vagy videó megosztó oldalak segítségével egyre több embert ér el.
A webes marketing és PR legfontosabb céljai nem különböznek a hagyományostól, de az interaktivitás, a multimédiás lehetőségek és a globalitás lényegesen jobb feltételeket teremt a célközönség eléréséhez.
A média eléri a weboldalakat
A digitális médiát könnyű elérni, manipulálni és dolgozni vele, nem csoda, hogy egyre több cég kísérletezik online hirdetések, podcast-ok vagy az online videók különböző formáival. A hagyományos weboldalak videó-tutorialokkal, bemutató, oktató és ismeretterjesztő anyagokkal gazdagodnak. A látogatókkal közvetlen kapcsolatot építő közösségi megoldások, web2 alkalmazások is egyre jobban beépülnek a hagyományos céges oldalak arculatába. Hivatalos kutatások szerint a videók használata, az interaktív megoldások sokszorosára növelik a nézettséget, így közvetve eladásokat is.
A Web 2.0-t a kreatív cégek beépítik a csoportmunka megoldásaikba is, illetve igen divatossá vált a vállalat virtuális arculatát is megteremteni. A Second Lifeban ma már hivatalos kutatóintézetek virtuális másai jönnek létre, konferenciák, meetingek és workshopok zajlanak a digitális világban. A legnagyobbak saját irodát, ügynökséget, hírcsatornát tartanak fenn a játéknak már egyre kevésbé nevezhető programban.
Az továbbra is kérdés, hogy az annyira népszerű közösségi oldalak miként képesek kielégíteni a hirdetők igényeit, illetve konfrontálódnak-e a saját felhasználóikkal a túlzott mennyiségű reklám miatt.
A jelenleg még csak internetes megoldások mellett egyre nagyobb az érdeklődés az általánosan használható mobilos hirdetési formák kifejlődésére, hiszen a hatalmas hirdetési potenciál egyre vonzóbb a hirdetők számára. A mobilosok egyelőre megúszták a csillogó videókat, de úgy tűnik már a közeli jövőben akár tömegével érkezhetnek az ilyen interaktív ajánlatok is. Mivel telefonjaink egyre inkább a kéziszámítógép irányába haladnak, könnyen lehet, hogy az online megoldások egy része is beszivárog hamarosan az egyre okosabb kis készülékekbe.
Digitális Portfolió
Lejárt a hagyományos sajtóanyagok, névjegy kártyák ideje is. Még ha a legjobb papírra is nyomtattuk az információt, a legügyesebb designerek dolgoztak az anyagunkon, akkor sem érdemes ma már a hagyományos módon terjeszteni ezeket. Az egyre növekvő kapacitású pendrive-okon, dvd-ken könnyedén elfér minden fontos információ. A csillogó digitális bemutatkozókkal, videókkal, bőséges képanyaggal már nehezen versenyeznek a hagyományos kiadványok, szórólapok.
Az információk elhelyezhetők internetes oldalainkon is, virtuális press-roomokban, és elég egy linket elküldeni a világ bármelyik újságírójának a kérdéses témában pillanatok alatt mindent megtalálhat anélkül, hogy külön drága rendezvényeket szerveznénk termékeink népszerűsítésére,
A csomagolás persze itt is fontos, hiszen ha a téma nem elég érdekes, a termékünk nem elég jó, vagy nem megfelelő emberekhez juttatjuk el az információkat felesleges pénzkidobás a digitális portfolió is.
Digital Signage
Sokan azt gondolják, hogy az óriásplakátok világában már nem nagyon lehet hatékonyabb megoldásokat kitalálni. Ennek ellentmondani látszik a digital signage megjelenése és egyre nagyobb elterjedése.
Évekkel ezelőtt elképzelhetetlen volt, hogy a postán, a rendelőintézetekben, a gyógyszertárakban vagy akár a bevásárlóközpontokban közvetlenül elérje az ügyfeleket a digitális reklám. Ma már mindennapos, hogy a sorban állás közben a kérdéses terület reklámjait, híreit olvashatjuk digitális formában. A multimédiás hirdetések, reklámszpotok, közvetlenül polcokról szólítják meg a vásárlót. Az interaktivitás egyre jobban bekerül a köztudatba, interaktív információs adatbázisok, érintőképernyős rendszerek jelennek meg a barkácsáruházakban, ügyfélszolgálatokon, patikákban, gyorséttermekben.
Az ilyen rendszerek felépítése ma már nem lehetetlen egy kis vállalkozás számára sem, az itt futtatott reklámok pedig növelhetik a bevételeket, tájékoztathatják a felhasználókat, vagy közvetlen kapcsolatot teremthetnek a vásárlókkal. Ezekkel az interaktív lehetőségekkel összekapcsolva az online rendszereket hatékony új formái körvonalazódnak a mobilmédia, az online marketing és a digitális hirdetések jövőbeli felhasználásának.
Még a polcokról is digitális reklám kiabál
Az interaktív hirdetéseket kedvelik leginkább a felhasználók. A hagyományos hirdetési formákat leváltják a kreatív digitális megoldások.
Hirdetés
Hirdetés