Elsőként Ben Hammersley, a brit miniszterelnök korábbi tanácsadója lépett színpadra. A jövőkutató szerint a világban ma szinte óránként változhatnak meg fontos üzleti trendek is, így a vállalat egy-egy területért felelős vezetőinek nem naprakésznek, sokkal inkább percrekésznek kell lenniük. Mi sem szemlélteti jobban a helyzetet, mint az a példa, amit az amerikai hadseregről hozott fel: az '50-60-as években a tengerentúli katonai vezetők még 20 éves előrejelzést kértek be a Hammersley-t foglalkoztató szervezettől, amit meg is kaptak. A hetvenes években már csak tíz, a nyolcvanas években viszont mindössze 5 évre voltak képesek előre kiszámítani, milyen lesz a jövő harcászata. Mára eljutottunk oda, hogy az elkövetkező egy évre is inkább csak becsléseket képesek adni, mintsem pontos előrejelzéseket
Dirk Schlesinger, a Cisco International Business Solutions Group szenior igazgatója előadásában szintén az egyre kiszámíthatatlanabb jövő témáját boncolgatta. Az igazgató úgy véli: a vállalati funkciók informatikai támogatásának világában a bizonytalanság nem ismeretlen jelenség. Véleménye szerint egyszerűen fenntarthatatlanok a vállalatoknál a régi típusú versenyképességi sémák. A Cisco kutatása azt is kimutatta, hogy az agilis és innovatív vállalatok részvényértéke növekszik igazán, e cégek számítanak a gazdaság hajtóerejének. Mivel pedig a technológia robbanása miatt mindenhol (értsd, a konkurenseknél is) napokon belül kiépülhet, vagy már ki is épült az a technológia, amely például érezhetően javítja egy társaság ügyfélszerzési és/vagy ügyfélmegtartó képességét; ezért nem szabad az informatikai innovációban sem a régi sémákat követni.
Ezt követően Michael Taylor, a Formula 1-es Lotus F1 Team helyettes informatikai vezetője betekintést engedett ennek az elsősorban technológiai sportágnak a mindennapjaiba. Prezentációjában bemutatta a Lotus F1-es csapat London melletti technológiai központját, ami különösen érdekes volt az informatikáért rajongók számára.
Végül Papp László, a Gartner Magyarország ügyvezetője szerint Európában a vállaltok nem foglalkoznak az alkalmazottak termelékenységének mérésével, és nem érdeklődnek az erre kifejlesztett informatikai eszközök iránt sem, pedig ez mind Ázsiában, mind Észak-Amerikában elterjedt gyakorlat.
A konferencia másnapján rendezett üzleti reggelin Gerő Viktor, a Central Fund partnere, a Vatera egyik alapítója, a felhasználói élmény (user experience) kritikus voltáról beszélt. A szakértő szerint, mivel az online kereskedelem egyre nagyobb része terelődik a mobiltelefonokra, minden eddiginél fontosabbá válik az egyszerűség és az áttekinthetőség. A felhasználók majd azokat a termékeket, szolgáltatásokat és szoftvermegoldásokat fogják használni, amelyek pofonegyszerűek.