Habár már több mint egy éve lehet hallani olyan pletykákat, hogy Magyarországra jön a közösségi vásárlás origója, a térségünkben egyelőre csak a nagyobb országokban vetette meg a lábát a Groupon. Első kuponjukat Ausztriában 2010 májusában adták el, míg Romániában és Ukrajnában tavaly januárban jelentek meg a piacon. Ez megváltozhat, mivel január 3-án a Groupon Europe GmbH megbízásából egy magyar domain regisztrátor benyújtotta igényét a groupon-deals.hu és a groupondeals.hu webcímek iránt.
"Mint ismert, folyamatosan építjük ki a globális üzletünket, amely nyomán immár 45 országban vagyunk jelen. Mindemellett még nem született meg azon döntés, hogy egy Groupon oldalt indítsunk Magyarországon" - nyilatkozta kérdésünkre Sophie Guggenberger, a Groupon Europe GmbH kommunikációs igazgatója. Azon felvetésünkre azonban, hogy ennek ellenére mi vezetett a két domain megvásárlásához, nem érkezett válasz.
Így csak találgatni lehet. Egyrészt elképzelhető - s ez a lehetőség tűnik a legvalószínűbbnek -, hogy a magyarországi megjelenés még valóban nincs asztalon, csak így akarja a közösségi vásárlás alfahímje bebiztosítani azt, hogy ügyeskedők ne halásszák el az érintett két webcímet. Ezt erősíti, hogy groupon.hu domain már 2009 novembere óta a cég birtokában van, mégsem jelentek még meg a magyar piacon.
Persze a másik lehetőséget sem érdemes kizárni, nevezetesen hogy a Groupon már előkészíti a magyar piacon való megjelenését, és a két további domain megvásárlása is ezt a célt szolgálta. Ezen alternatívát gyengíti, hogy a cégbíróság adatai szerint még nem nyújtottak be olyan cégalapítási kérelmet, amelynél a név mezőbe a Groupon szerepelne. Sőt a globális szolgáltató általában figyel arra, hogy meghatározó legyen egy adott országban, a brand ugyanis nem engedheti meg magának, hogy ötödik-hatodik rangú közösségi vásárló oldal legyen (ez egyedül csak Indiában fordult elő).
Ezen ok miatt sok esetben felvásárlással terjeszkednek, ami gyorsabb megoldás annál, mintha az alapokról kellene kiépíteniük a helyi hálózatukat. E téren a magyar piac egy kemény dió lehet számukra, mivel nálunk már két cég mondhatni bebetonozta a pozícióját. A Bónusz Brigád és a Kupon Világ versenyfutásába kevesen tudnak beleszólni. Márpedig ha felvásárlásról lenne szó, akkor a két cég közül csak az egyik jöhetne szóba, amely alaposan megnehezítheti a Groupon tárgyalásait az ár kialkudásánál.