A Gazdasági Versenyhivatal keddi közleménye szerint a Magyar Telekom 2006 végén, illetve 2007 elején több reklámjában nem adott megfelelő tájékoztatást a fogyasztóknak internet szolgáltatásának valamennyi lényeges tulajdonságáról. A cég szolgáltatását olyan maximális gyorsasággal népszerűsítette, amelyet egy fogyasztó sem tudott igénybe venni. A vállalat internetes honlapján, valamint szórólapokon hirdette T-DSL Profi Grátisz, a T-DSL 4000 és a T-DSL Profi Grátisz Partner díjcsomagjait úgy, hogy a különböző sávszélességeket "akár" és "maximális" kitételekkel jelölte meg.
A GVH szerint ezeknek a szavaknak az alkalmazása önmagában nem jelent automatikus felmentést a jogsértés alól. Az "akár" és a "maximális" szavak általában véve ugyan nem szükségszerűen megvalósuló lehetőséget jelentenek, ám a reklámokban nem elméleti, hanem reális lehetőséget kell közzétenni - áll a közleményben.
Ezen kívül a Magyar Telekom reklámjaiban nem közölte a fogyasztókkal, hogy a szolgáltatás csak meghatározott időre szóló hűségnyilatkozat vállalásával vehető igénybe a feltüntetett áron.
A GVH szerint a szerződés határozott időre szóló megkötése alkalmas a fogyasztó időszakos fogvatartására, nehezítve a versenytársak közötti váltást.
(MTI)