Hirdetés
. Hirdetés

Magyar fejlesztők népszerűsítik Bécset

|

Az osztrák főváros hat nagyvárost érintő európai roadshow-ra indul.

Hirdetés

A turisztikai kampány meghatározó eleme egy óriási, 22 méter átmérőjű, felfújható gömb. A kupolában a látogatók a magyar szakemberek által készített interaktív eszközök segítségével ismerhetik meg Bécset.

Hirdetés

Barcelonából indult el az osztrák főváros roadshow-ja, amely többek között Londonba, Párizsba, Berlinbe és Milánóba látogat el. A helyszíneken egy kb. 500 fő befogadására is képes nagyméretű gömbsátrat állítanak fel. A felfújható sátor különlegessége, hogy a gömb belső felületére nagy teljesítményű projectorokkal 360 fokos, szférikus panoráma videó és 3D animáció keverékét vetítik. A 15 perces multimédia showban bemutatják Bécs legszebb helyszíneit, amiket látványos 3D animációkkal kötnek össze.

A panorámavideón túl további, nagy felbontású, illetve panorámafotókat használó eszközök is segítik Bécs főbb látnivalóinak bemutatását. A felhasznált fotográfiákat Szabó Péter készítette. A gigapixeles felbontású panorámaképek elkészítésére a Bécsi Turisztikai Hivatal kérte fel a nagy felbontású képek szakértőjeként ismert fotóst, aki kollégáival együtt a koncepció kialakításában is részt vett. Péter neve ismerős lehet, a pár éve nagy sikert aratott Budapestről készült világrekord felbontású panorámakép kapcsán, amit ő és csapata készített.

A sátorban található egyik eszköz a manapság egyre népszerűbb, és a turisztikai marketingbe is egyre nagyobb teret nyerő VR (virtual reality) szemüveg. A fejre erősíthető eszközzel a 360 fokban készült gigapixeles panorámaképeken keresztül úgy gyönyörködhetünk Bécs híres épületeiben, mintha valóban a helyszínen lennénk. A virtuális valóság alkalmazást is a hazai szakemberek, az AERA Concept & Communication munkatársai készítették a Bécsi Túrisztikai Hivatal számára. A desztinációmarketinggel foglalkozó cég neve sem ismeretlen a nagyközönség számára, a Budapest Business Region - Get Engaged című videójuk közel kétmilliós megtekintést ért el a Youtube-on, a World of Potentials imázsfilm pedig több rangos díjat is nyert.

 

A szemüvegekben látható panorámaképeket nem csak a helyszínen élvezhetik a látogatók. A Google Cardboard mintájára készített karton szemüvegeket ajándékként kapják az érdeklődők, így családjukkal, barátaikkal is megoszthatják az élményt. Bécs cardboardra optimalizált microsite-ját is az AERA fejlesztői készítették. Az oldal meglátogatásával és egy Vienna Cardboard-dal bárki számára elérhetővé válik egy virtuális séta a bécsi Ringstrasse-én.

A másik, a hazai fejlesztők által készített interaktív eszköz az Microsoft Kinect érzékelőjét használja, ennek segítségével a látogatók érintés nélkül, kézmozdulatok és különböző gesztusok segítségével tudják az óriás méretű képernyőkön megjelenő panorámaképet irányítani.

Az idei roadshow nem az első sikeres közös munka Vienna Tourist Board-dal. 2013-ban a My Perfect Day kampányhoz is Péter és csapata készítette a gigapixeles felbontású panorámaképeket és a hozzá tartozó webes rendszert. A projekt egyedülálló módon két kategóriában (nemzetközi digitális média, microsite) is díjat nyert 2014-ben a Creative Club Austria (CCA) gáláján. 2014-ben a bécsi Ringstrasse 150 éves évfordulójára készített microsite-hoz ismét a magyar ügynökséget kérték fel a nagyfelbontású panoráma képek készítésére és webes megjelenítésére. Ezek a képek láthatóak a turné során kihelyezett eszközökön.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.