A brit Ofcom távközlési hatóság önkéntes monitorozási programot dolgozott ki, amelyhez eddig az összes nagy internetszolgáltató csatlakozott. December 5-től az Ofcom mérni fogja a cégek hozzáférési sebességét és ezeket összeveti a vállaltakkal. A kezdeményezés egy felmérés nyomán indult, amelynek eredményei szerint az internet-felhasználók negyede úgy érzi, nem azt a hozzáférési sebességet kapja, amire előfizetett - tudósít a BBC. A program egy magatartási kódexet is tartalmaz, amelynek elfogadásával az érintett szolgáltatók vállalják, hogy:
- megbízható becslést nyújtanak az új ügyfeleknek arról, hogy milyen maximális sebességet tud biztosítani a hálózatuk
- információkkal látják el az ügyfeleket arról, hogy milyen technikai problémák csökkenthetik a sebességet és hogyan lehet ezeket elkerülni
- alacsonyabb árkategóriára módosítják a szerződést, ha a hozzáférési sebesség jóval alacsonyabb, mint amit eredetileg megbecsültek.
Az ügyfeleket időben értesíteni kell, ha az adatletöltés mennyisége megközelíti a szerződésbe foglalt limitet, továbbá lehetőséget kell adni arra, hogy az ügyfelek ellenőrízhessék, ha a szolgáltató csatklakozott az Ofcom magatartási kódexéhez.