A Microsoft és a Facebook bejelentette, hogy a Live Search keresőjét integrálták a népszerű webes-alkalmazásba, így innentől az oldalon a felhasználók nem csak a barátaik között, hanem az egész világhálón kereshetnek a site elhagyása nélkül. Igaz, első lépésként egyelőre csak az Egyesült Államokon belül.
"A web-kereső integrálásával felhasználóink az oldalon belül több információhoz juthatnak és oszthatnak meg barátaikkal, családtagjaikkal, vagy munkatársaikkal. Ha például egyik barátunk egy étterembe hív minket, azon nyomban megnézhetjük, hogy pontosan milyen helyről van szó, vagy ha egyik ismerősünk Dubaiban készült fotói megtetsszenek nekünk, rögtön utána járhatunk, hogy mi is miként tudnánk oda eljutni" - hozott példákat az együttműködés fontosságára blogjában a Facebook egyik fejlesztője.
Az alkalmazás használatához csak a kereső mezőt kell kiválasztani, majd megadni, hogy mely keresőt kívánjuk használni: a Facebook keresőjét, vagy a Microsoft alkalmazását. A Live Search adCenter alprogramja az oldalsávon ráadásul - a Google keresőhöz hasonlóan - az általunk keresett kulcsszóra releváns reklámokat jelenít meg, így valószínűleg pénzügyileg is kifizetődő lesz a Facebook tulajdonosainak az együttműködés.
A megjelenített reklámok típusát ezen túl az általunk megadott profiladatok is meghatározzák majd. "Ez remek keresési eredményeket jelent, amelyek egyrészt profilunkhoz, másrészt az általunk keresett kulcsszavakhoz lesznek szabva" - írja blogjában Angus Norton, a Live Search ügyvezetője. "Keressük ezen túl a módját, hogy miként tudnánk a Live Search motorját minél mélyebben integrálni a Facebook-ba" - tette hozzá később, vagyis úgy tűnik, hogy a mostani bejelentés nem más, mint egy hosszú barátság kezdete.