Tízből kilenc válaszadó ma már prioritásként kezeli a digitalizációt a stratégiai tervezés során, közel felük pedig jelentős forrásokat is szán a területre - derül ki az EY tanulmányából (Digital Deal Economy Study). A technológiai fejlődéshez a megkérdezettek háromnegyede a saját kompetenciák megteremtése mellett felvásárlásokban gondolkodik. Sok vezető ugyanakkor még nem alakította ki azokat a folyamatokat, amelyekre szükség van ahhoz, hogy az akvizícióból profitálni tudjon a szervezete.
- A cégek számára komoly kihívást jelent a mesterséges intelligencia és a robotika térnyerése. A drónok és az önvezető járművek például módosítják az ellátási láncok működését és a logisztikai folyamatokat, egyben komoly változtatásokat tesznek szükségessé a politikai és gazdasági döntéshozók részéről a meglévő infrastruktúra és szabályozások kapcsán - hangsúlyozta Rencz Botond, az EY Magyarország vezérigazgatója.
Az új technológiák nemcsak az üzleti modelleket alakítják át, de a társadalom egészére is hatással vannak. Az innovatív megoldások fogyasztói elfogadására az egyik legjobb példa a légiközlekedés. A repülőgépek automatikus irányítása mára bevett gyakorlat, az utasok teljesen megbíznak a robotpilótában, nem tesznek különbséget az emberi beavatkozás nélküli, illetve a pilóta által kontrollált üzemmód között. A repülés ráadásul, éppen az automatizáció miatt, a legbiztonságosabb utazási móddá vált. Minden megtett egymilliárd kilométerre vetítve ezerszer több kritikus baleset történik az utakon, illetve százszor több a vasúton, mint a légiközlekedésben.