?A notebook-piacban jelentős fejlődési lehetőségeket látok: ebben a szegmensben ma még relatíve alulreprezentáltak a termékeink" - jelentette ki Dirk Meyer vezérigazgató (képünkön) az Advanced Micro Devices (AMD) negyedéves eredményeinek közzétételekor. Meyer értékelése szerint a vállalat, a maga ?húsz százalék körüli" részesedésével, jól teljesített az asztali számítógépek piacán; mindent elkövetnek annak érdekében, hogy laptop-chipjeik eladásai terén is erősítsenek.
Az AMD energiatakarékosabbá tette a processzorait, ezzel is meghosszabbítva a laptopok üzemidejét - mondta Meyer, hozzátéve, fejlesztőik a cég által gyártott chipek grafikus teljesítményén is javítottak.
A vállalat szakemberei az alacsony energiaigényű Bobcat chipeket is modernizálták, amelyek így már az új piaci szegmenst jelentő tabletekbe is beépíthetők; az új architektúrára épülő termékek jövőre kerülhetnek a boltokba - tette hozzá a vezérigazgató.
Az elemzők szerint a hordozható számítástechnikai eszközök iránti kereslet növekedése jó lehetőséget biztosíthat az AMD számára, hogy piaci részesedését tovább növelve, újra az Intel fajsúlyos kihívójává váljon.
Az AMD 2009 negyedik negyedévében megerősítette a piacvezetővel szembeni pozícióját a processzorgyártók versenyében - olvasható az iSuppli múlt hónapban megjelent elemzésében. Az AMD éves szinten 1,6 százalékkal 12,1 százalékra növelte globális piaci részesedését - igaz, az Intel a maga 80,6 százalékos részesedésével továbbra is utolérhetetlennek látszik.
Az Intel chipjei jobb teljesítményt szavatolnak, mint az AMD által szállított megoldások: utóbbi vállalat termékei elsősorban kedvező áruk miatt lehetnek vonzók az ügyfelek számára - mondta Nathan Brookwood, az Insight 64 vezető elemzője, hozzátéve: a ?felhasználóbarát" árpolitika régóta a cég üzleti stratégiájának részét képezi.
Az AMD az elmúlt évben számos nagy PC-gyártóval kötött partneri szerződéseket - emlékeztet Brookwood. Köztük a kínai Lenovoval - a cég AMD-processzorokkal dobja piacra legújabb, ThinkPad-szériába tartozó eszközeit -, a Hewlett-Packarddal, az Acerrel, a Dellel és a Toshiba-val.
Laptop-vonalon erősíthet az AMD
Az elemzők szerint a gyártó laptop-chip kínálata bővítésével szeretne javítani gyenge piaci pozícióján, és elhódítani a rivális Intel vásárlóinak egy részét.
Hirdetés
Hirdetés