Az új rendszer életbe léptetését a távközlés felgyorsult modernizációja tette szükségessé. A TTR üzembe helyezésével létrejön egy egységes, központi adatbázis, amely tartalmaz egy országos hibafelügyeleti rendszert (helpdesk), amelynek segítségével a felmerülő problémák gyorsan azonosíthatók, az elhárítás, a kialakított központi irányítás mellett azonnal elindítható. Mindemellett kiépül egy, a hibákat azonnal jelző riasztási rendszer is. Egyértelműsíthető lesz, hogy mikor történt a rendellenesség, ki javította azt ki, mindez mennyi időbe telt és milyen költségvonzattal járt. A korábban papír alapú naplókban, kartonokon rögzített dokumentálást felváltja egy költséghatékonyabb, elektronikus alapon történő üzemeltetés és adatkinyerés.
A TTR tehát egy olyan komplex és korszerű rendszer, amely képes a MÁV Csoport-tagok szerteágazó szolgáltatásait központilag átlátni, nyomon követni, és a hibákkal kapcsolatos információkat gyorsan, hatékonyan feldolgozni. A vasúti távközlés területén új távlatokat nyitó TTR-nek köszönhetően a közlekedési vállalat versenyképes üzleti szolgáltatásokat nyújthat külső és belső partnereinek. A rendszer üzembe helyezésével a folyamatok átláthatóbbá válnak, megszűnnek a felesleges párhuzamosságok, illetve lehetőség adódik a hibák gyors kiszűrésére annak köszönhetően, hogy minden információ egy központba fut be.
Mosóczi László infrastruktúra általános vezérigazgató-helyettes ezzel kapcsolatban azt mondta: „a távközlés a vasúti közlekedés számos területén, szinte minden fázisban jelen van, az utastájékoztatástól a jegyeladáson, az állomásokon keresztül a mozdonyrádiókig, azaz alapvető eleme a vonatok közlekedtetésének. A MÁV 7500 kilométeres vasúti hálózatán nagyon sok és sokféle berendezést üzemeltet, ezek egységes felügyeleti alá kerültek, a TTR 1500 különböző feladatot vezérel. A most üzembe helyezett rendszer korrekt elszámolást biztosít az utaztató, fuvaroztató vállalatok felé."