A Vodafone CSR programja keretében úgynevezett ÖKO-besorolással kezdi el ellátni az általa forgalmazott telefonokat. A besorolással először a holland ügyfelek találkozhattak , de a tervek szerint minden Vodafone-országban, így áprilistól Magyarországon is láthatják a fogyasztók, hogy a telefonok milyen kategóriába tartoznak a fenntartható gyártás szempontjai alapján. A készülékeket egy 1-től 5-ig terjedő skálán sorolják be a Vodafone által felkért szakértő cégek, amelyen az 5-ös kategóriába sorolt eszközöket a lehető legkörnyezetbarátabb módon állítják elő, a legkevésbé zöldnek pedig az 1-es besorolást kapó telefonok számítanak.
Összesen 162 kritérium alapján dől el az osztályzat, ezekből 106 a konkrét modell környezetre gyakorolt hatására vonatkozik, a maradék 56 pedig az egész gyártó vállalatot vizsgálja olyan fenntarthatósági szempontok szerint, hogy milyen intézkedéseket tesz a környezet megóvása érdekében, illetve a készülék előállításában résztvevő munkatársak milyen körülmények között dolgoznak. A bonyolultabb okostelefonok, és az egyszerűbb, hagyományos készülékek külön skálán szerepelnek.
A Vodafone az ÖKO-besorolással szeretné felhívni ügyfelei figyelmét arra, hogy a környezettudatosság a telekommunikáció világában is fontos. A cég ennek jegyében vezette be nemrégiben az e-számla szolgáltatást is, mellyel több tonna felesleges papír kinyomtatása kerülhető el, de legalább ilyen fontos, hogy a Vodafone úgy is csökkenteni próbálja a környezetterhelést, hogy a közelmúltban lezárult hálózatmodernizációjával felére csökkentette energiafogyasztását. Ez havonta 2358-al kevesebb kivágott fát vagy 2,8 tonnával kevesebb széndioxid kibocsájtást jelent.