A Business Week minden évben összeállítja a világ száz legértékesebb márkanevének a rangsorát, ahol idén is a Coca-Cola győzedelmeskedett. A 2009 Best Global Brands listáján azonban az üdítőipari céget két informatikai vállalat követ - az IBM és a Microsoft, miközben az IT-iparág ezen felül is dominánsnak mondhatja magát az első 20 helyezett között kilenc márkájával.
A legjobbak között találjuk ugyanis az IBM és a Microsoft mellett a Nokiát, a Google-t, az Intel-t, a HP-t, a Cisco-t, a Samsungot és az Apple-t. Közülük a legkevésbé elégedett a Microsoft lehet. A szoftvercég elmúlt évi becsült márkaértéke ugyanis 59 ezer millió dollárról 55,6 ezer millió dollárra csökkent, ami miatt megszilárdította második helyét a 2 százalékos növekedést produkáló IBM. Ráadásul ez az első eset, hogy a Microsoft neve megkopott volna, eddig ugyanis minden évben növelni tudta a márkaértékét.
A legboldogabb viszont a Google lehet, hiszen egy év alatt negyedével tudta növelni a márkaértékét, megközelítve a 32 milliárd dollárt. Ennek köszönhetően egy esztendő alatt a tizedikről a hetedik helyre ugrott fel a Business Week ranglistáján. E mellett az Apple munkatársai is elégedettek lehetnek, hiszen a márka 12 százalékkal növelte értékét, aminek köszönhetően sikerült beférnie az első 20 helyezett közé.
A 20 legértékesebb márkanév (millió dollár):
- Coca-Cola (68,734)
- IBM (60,211)
- Microsoft (56,647)
- GE (47,777)
- Nokia (34,864)
- McDonald's (32,275)
- Google (31,980)
- Toyota (31,330)
- Intel (30,636)
- Disney (28,447)
- Hewlett-Packard (24,096)
- Mercedes-Benz (23,867)
- Gillette (22,841)
- Cisco (22,030)
- BMW (21,671)
- Louis Vuitton (21,120)
- Marlboro (19,010)
- Honda (17,803)
- Samsung (17,518)
- Apple (15,443)
A 100 legértékesebb márka közé az IT iparágból még az Oracle (24. hely), az SAP (27), a Sony (29), a Canon (33), a Nintendo (39), az eBay (46), a Xerox (56), a Blackberry (63), a Yahoo (64) és az Adobe (95) tudta beverekedni magát. A teljes lista a Business Week oldalán olvasható.