A különdíjat a Tapolcai Bárdos Lajos Általános Iskola nyerte el, akik a különböző digitális eszközök rendkívül kreatív felhasználásával tették digitálissá és ezáltal szórakoztatóvá a történelemtanulást. A nyertes csatlakozhat a Vodafone Digitális Iskola Programjához.
Április 9. és 13. között immár harmadik alkalommal rendezték meg a Digitális Témahetet, amelynek fő célja a digitális pedagógia módszertanának népszerűsítése és elterjesztése a köznevelésben, valamint a digitális kompetenciafejlesztés informatika órán túli kiterjesztése volt. A Vodafone Magyarország Alapítvány 2 éve indította el a Digitális Iskola Programot, amely az előbbiekhez hasonló célokat tűzött ki, így a Vodafone Magyarország Alapítvány a közös célok révén egy különdíj meghirdetésével csatlakozott a Digitális Témahét programjához.
A díj megalkotójának az volt a célja a kezdeményezéssel, hogy ösztönözze az okos eszközök kreatív és minél sokoldalúbb használatát az iskolai oktatásban, ezáltal fejlesztve a digitális kompetenciát alkotó készségeket, képességeket. Az oktatási intézmények olyan magas szintű digitális projektekkel pályázhattak, amelyekben hangsúlyos szerepet kaptak a digitális eszközök és módszerek.
A felhívásra nagyon sok kiváló pályázat érkezett be, a szakmai zsűri választása végül a rendkívül kreatív és számos digitális eszközt felhasználó Tapolcai Bárdos Lajos Általános Iskolára esett.. Az iskola oktatói és diákjai által közösen kidolgozott projekt apropóját Hunyadi Mátyás halálának 528. évfordulója adta, az ő élete, munkássága volt a fő téma. A projekt fő célja a tananyagtartalom bővítése, összefüggések megláttatása volt. Mivel Mátyás király különböző mélységben és tartalomban valamennyi évfolyamon helyet kap a tananyagban, így a feladatok során nyert információ az iskola bármely szakaszában hasznos tudást biztosít.
A projekt során a tanulók csoportokba szerveződtek, programoztak, kódvadászaton vettek részt, applikációkkal 3D-s várakat építettek, online középkori falvakat generáltak, riportot készítettek, illetve a projekt végén egy szabaduló szobából is ki kellett jutniuk. A feladat elvégzése alatt így többek között olyan digitális eszközöket alkalmaztak, mint a 3D applikáció, a digitális fotóalbum, a digitális napló vagy a LearningApps tankockák, továbbá a programozás, a szófelhő és a gondolattérkép készítés rejtelmeibe is belekóstolhattak.
A Vodafone Magyarország Alapítvány Digitális Témahét különdíjának megnyerésével a Tapolcai Bárdos Lajos Általános Iskola pályázat nélkül felvételt nyert Vodafone Digitális Iskola Programjába, amely immár két éve támogatja jelentős eszköz adományokkal és edukációs programokkal a digitális korlátok lebontását.
"A mai kisgyerekek és kiskamaszok, akik az általános iskolába járnak, az igazi digitális bennszülöttek. A modern technika világába születtek bele, számukra hétköznapi dolog a számítógép, az okostelefon és a közösségi hálók használata. Ezen digitális eszközök megfelelő, kreatív és minél sokoldalúbb használatát kívánta bemutatni az a projekt, amelyet a digitális témahét keretén belül hirdettünk meg. A témahéten a tanulók az osztályteremből kilépve, felfedező tanulás során, digitális eszközök használatával dolgozták fel Hunyadi Mátyás korát" - mondta el Gál Attila a Tapolcai Bárdos Lajos Általános Iskola intézményvezető-helyettese.