Az ázsiai gyártók komoly és erős versenytársakat jelentenek a többi mobilgyártónak, tevékenységük intenzitása pedig a Nokia telefoneladásain is megmutatkozott: az idei első negyedévben a finn gyártónál a mobiltelefonok eladásából származó bevételek a tavalyi 5,87 milliárd euróról 5,58 milliárd euróra csökkentek. A Nokia teljes bevétele azonban a szóban forgó időszakban 4 százalékkal nőtt az előző év eredményeihez képest, vagyis 9,86 milliárd euró bevételt értek el. A növekedés a multimédiás eszközök és a hálózati berendezések értékesítéséből adódik.
A vállalat negyedéves nettó nyeresége 7 százalékkal 979 millió euróra csökkent a tavalyi 1,05 milliárd euróról, amit a gyengébb telefoneladások mellett a 69 millió euróba kerülő átszervezési folyamatok rovására írnak.
A finn gyártó szerint a mobiltelefonok átlagos ára továbbra is csökken, jelenleg 89 eurónál (22 ezer forint) tart. Összehasonlításképpen: ez az összeg egy évvel korábban még 103 euró (25 ezer forint) volt. Ez a tendencia annak köszönhető, hogy a Nokia sok készüléket adott el a fejlődő országokban, ott viszont csak olcsó telefonokkal lehet piaci részesedést szerezni. Ami a régiókat illeti, a telefoneladások csak Ázsia és a Csendes-óceán térségében nőttek, jelentősen Észak-Amerikában csökkent a telefoneladás mértéke.
A növekvő multimédia-szegmensben a Nokia 8 millió Nseries készüléket szállított, ezek között van a régóta várt N95-ös telefon is. A cég közleménye szerint a második negyedévben az eladott telefonok mennyisége vélhetően nőni fog.