A Yahoo és a Microsoft képviselői bejelentették, hogy nem sikerült a korábban céldátumként meghatározott október 27-re véglegesíteniük a megállapodásukat, így meghatározatlan ideig tovább folytatják a tárgyalásokat. "Terveink szerint hamarosan eredményre juthatunk. Mindkét vállalat optimista, így 2010 elején megszülethet a végleges megállapodás" - mondta a redmondi szoftvercég szóvivője.
A tárgyalt megállapodás lényege, hogy a jövőben a Yahoo keresőszolgáltatása a Microsoft technológián fog működni, a Yahoo pedig kizárólagos értékesítőként végzi majd a két cég számára a prémium hirdetések szervezését. Így mindkét cég jól jár. A Microsoft igyekszik mindent megtenni, hogy feljebb tornássza döntés-előkészítő Bing motorjának a piaci részesedését, faragva a Google-vel szembeni hátrányából. Míg a komoly pénzhiánnyal küzdő Yahoo extra bevételre tehet szert.
A megállapodás legfontosabb elemei:
- A Microsoft 10 évre kizárólagos jogot szerez a Yahoo keresési alaptechnológiáinak hasznosítására, és meglévő webes keresési platformjaiba integrálhatja azokat.
- A Bing lesz a Yahoo oldalainak kizárólagos algoritmikus és fizetős keresési platformja. Működése más területein (pl. a hagyományos internetes hirdetési technológia fejlesztése terén) a Yahoo továbbra is saját technológiáját és adatait használja.
- A Yahoo kizárólagos értékesítőként szervezi mindkét vállalat prémium hirdetéseit. Az önkiszolgáló hirdetés mindkét partnernél a Microsoft AdCenter platformján működik majd, a keresési hirdetések árát pedig az AdCentre automatikus aukciós eljárása állítja be.
- Mindkét vállalat megtartja saját külön hagyományos internetes (nem kereső alapú) hirdetési üzletágát és értékesítési csapatát.
- A jövőben is a Yahoo készíti saját oldalai felhasználói felületeit, ide értve a keresési felületeket is, függetlenül attól, hogy az ténylegesen Microsoft technológiát használ majd.
- A Microsoft az első öt évben megosztja partnerével a Yahoo saját vagy általa üzemeltetett, valamint a társult oldalakat tartalmazó hálózatban generált forgalomból szerzett árbevételt.
- A Microsoft az első másfél évben garantálja a Yahoo számára az egy keresési műveletre vetített árbevételt.
- A felhasználói adatvédelem érdekében a megállapodás a közös keresési platform üzemeltetéséhez és fejlesztéséhez szükséges minimumra szorítja a vállalatok között megosztott adatok mennyiségét és a megosztott adatok felhasználására nézve is korlátozásokat tartalmaz. Az egyezség a már megszokott magas szinten tartja a partnerek által eddig is követett ágazatvezető adatvédelmi gyakorlatot.
A két cég tárgyalásai közben az Amerikai Igazságügyi Minisztérium antitöszt bizottsága továbbra is vizsgálja a megállapodást, hogy az nem sérti-e a tisztességes piaci verseny feltételeit. A szakértők arra számítanak, hogy idővel engedélyezni fogják az ügyletet. Főként, hogy habár a Yahoo és a Google hirdetési együttműködését anno meggátolták, a mostani ügylettel szemben nem lesz kifogásuk, mivel az jóval erősebb versenyt támaszthat a Google által uralt keresők piacán.