Az első engedélyezett mobil telefonhívás egy Dubai és Casablanca közt közlekedő járat fedélzetéről zajlott. A gép egy Airbus A340-es, melyet olyan rendszerrel szereltek fel, ami meggátolja, hogy a mobilok zavarják a gép elektronikai rendszereinek működését. A légitársaság azt tervezi, hogy további gépeit is ellátja ilyen rendszerrel, és nem csupán telefonbeszélgetéseket vagy szöveges üzenetek váltását teszi lehetővé, hanem az adatátviteli szolgáltatásokat is működőképessé teszi.
A szolgáltatás csak a biztonságos repülési magasság elérésekor vehető igénybe. A személyzet korlátozhatja a rendszer használatát, így például azon túl, hogy az utasokat megkérik, hogy készülékeiket állítsák rezgő hívásjelző üzemmódba, a szolgáltatás hátterét adó rendszert úgy is beállíthatják, hogy éjszaka ne engedélyezze a telefonbeszélgetések kezdeményezését vagy fogadását.
Az AeroMobile fejlesztette rendszer bevezetését az Emirates azért tartotta fontosnak, mert úgy tapasztalták, hogy utasaik előszeretettel használják a székekbe épített telefonkészülékeket, melyeket gyakorlatilag az összes hosszú távú járatokat üzemeltető légitársaság gépeinek fedélzetéről ismerhetünk. A rendszer bevezetéséhez a légitársaságnak még meg kell szereznie a nemzetközi légi biztonságért felelős szervezetek engedélyeit. A rendszer használatának költségeiről nem találtunk információt, az AeroMobile úgy fogalmaz az oldalán, hogy a "hívások költsége a többi nemzetközi roamingköltséghez hasonló".