Jövőre a repülőgép fedélzetén is használni tudjuk majd mobiltelefonunkat anélkül, hogy az zavarná a gép műszereit. Az Európai Unió is elfogadta az erre vonatkozó javaslatokat, és máris lefoglalták a szükséges rádiófrekvenciákat a technológia használatához. A fedélzeti hívások nyilván sokkal drágábbak lesznek, mint a földi beszélgetések, ám a távközlési hatóságok azt ígérték, megvizsgálják majd az árakat, és ha úgy érzik, a szolgáltató túlzottan sokat számláz, közbelépnek.
A beszélgetéseket akkor lehet majd elkezdeni, amikor a gép már 3000 méternél magasabbra emelkedett. A javaslat és a technológia csupán az európai légtérben repülő gépekre vonatkozik. A légigtársaságok egyénileg döntik majd el, hogy a szolgáltatást bevezetik, vagy sem.
A brit polgári repülési hatóság adatai szerint a fedélzeti mobilozás bizonyítottan veszélyes, a mobiltelefon jelei a repülőgép navigációs rendszereit öt fokkal térítik el. A felállítandó rendszerben a navigációs műszereket elszigetelik, így a mobiltelefon jele nem zavarhatja azokat.
A szakemberek azt mondják, hogy már j2008-tól be lehetne vezetni az új technológiát. A javasolt rendszerfelállításban a repülőgépen egy pikocellának nevezett kis bázisállomást helyeznek el, ami kevés energiát fogyaszt, ám megfelelő hálózatot generál ahhoz, hogy a fedélzeten lévők használni tudják telefonjaikat.
Ez a bázisállomás a mobiltelefonok forgalmat egy műholdnak továbbítja, ami egy földön működő mobilhálózathoz van kötve. A beszélgetésekért fizetendő díjat nyilván az utasok mobilszolgáltatója számlázza majd ki.