Egyre inkább hordozható okoseszközeinken, legfőképpen telefonjainkon böngészünk az internetes tartalmak között, viszont rengeteg weboldal még nem kifejezetten támogatja a kis képernyős megjelenítést. Az, hogy a telefonokon is megfelelően nézzen ki és működjön egy adott honlap, kifejezetten sok extra munkával jár a weblap-fejlesztők szempontjából. Márpedig hamarosan fontos lesz a mobilos optimalizáció, ugyanis a Google ez alapján rangsorolja majd az oldalakat.
A cég nem ma kezdettel el szemezni az ötlettel, sőt az első ilyen tervek már 2016-ból származnak. Végül idén szánták el magukat, hogy a rangsoroló rendszereikkel ösztönözzék a honlapok üzemeltetőit, hogy fektessenek nagyobb hangsúlyt a mobilos felületekre. Eredetileg már szeptemberben tervezték bevezetni az új algoritmusokat, amik átvizsgálták volna, hogy egy adott weblap milyen szinten optimalizált a kisebb kijelzős, érintős eszközökre, és elsősorban alapján sorolták volna előre vagy hátra. Lényegében a legnagyobb súllyal ez döntötte volna el, hogy mennyire prominens helyen jelenik meg egy-egy keresés alkalmával.
"Rájöttünk, hogy ezekben a bizonytalan időkben sokszor nehezebb fókuszálni a munkára, mint általában, tehát úgy döntöttük, hogy az eredetileg tervezett idősávot kitoljuk 2021 márciusának végéig." - adta a világ tudtára a tech-óriás egy közleményben, melyben kiemelték, hogy a halasztás fő indoka a jelenleg is tomboló koronavírus világjárvány.
Így tehát a weboldalak egy kis haladékot kaptak, hogy egy olyan felületet hozzanak létre, mely a kisebb kijelzőkön is jól mutat. A Google egyébként egyre nagyobb hangsúlyt fektet a mobilos felhasználókra, és saját szolgáltatásaival is igyekszik könnyebbé tenni az életüket. Az pedig mostantól szép feladat lesz a világ keresőoptimalizáló szakemberei számára, hogy kitalálják, az "új rendszerben" pontosan mik is azok a SEO-lépések, amelyekkel a sikerbe röpíthetik ügyfeleik weboldalait.