Az FBI az IC3 (Internet Crime Complaint Center) központon keresztül tavaly 275 ezer bejelentést fogadott, ami 33 százalékos növekedésnek felel meg 2007-hez képest. Az FBI szerint a biztonsági problémákra visszavezethető károk nagysága elérte a 265 millió dollárt. Az elemzések alapján elmondható, hogy egy-egy bejelentéshez átlagosan 931 dolláros kár tartozott. Ugyanez a szám 2007-ben még csak 680 dollár volt.
Az FBI által ismertetett romló helyzet nem igazán okozott nagy meglepetést a biztonsági szakértők körében, hiszen a biztonsági cégek jelentéséből erre már lehetett következtetni. Az adatbiztonsági incidensek egy jelentős része azokra a - főleg tavaly - rohamosan elterjedő, automatizált SQL injection alapú támadásokat lehetővé tevő hekkereszközökre volt visszavezethető, amelyek esetenként weboldalak ezreit ostromolták, és segítették elő a kártékony programok terjedését valamint az adatlopást.
A tavalyi évre vonatkozó statisztikákból kiderül, hogy a hitel- és bankkártyákkal kapcsolatos adatbiztonsági események jelentősen hozzájárultak a károkhoz. Az IC3 szerint az összes biztonsági esemény 9 százaléka ilyen kártyákkal összefüggésbe hozható cselekményekre volt visszavezethető. Természetesen a nagymértékű károkozáshoz hozzájárultak az olyan jelentős biztonsági incidensek is, mint amilyeneket például a Heartland Payment Systems és az RBS WorldPay szenvedett el.
Tavaly nagyon sok támadás elektronikus levelek révén valósult meg. A spamek között rengeteg olyan email bukkant fel, amelyek kifejezett célja a felhasználók megtévesztésével történő adatlopás volt. Az IC3 szerint a támadók körében az is elterjedt módszernek számított, hogy a felhasználók postafiókjainak feltörésével küldözgettek leveleket az áldozatul esett személyek ismerősei számára.
A hír a Computerworld.hu biztonság rovatában jelent meg.