A megállapodás szerint a Ford, a General Motors (GM) és a japán Mazda is legtöbb modelljét könnyen kezelhető iPod kapcsolattal szereli fel. Az Apple korábban már más, főleg európai autógyárakkal is kötött hasonló egyezséget. Az iPodok nemcsak tölthetőek lesznek a csatlakozón keresztül, de a kormány vagy a műszerfal kezelőegységei révén irányíthatóvá is válnak.
Greg Joswiak, az iPod termékek reklámozásáért felelős alelnök szerint 2007-re az Államokban futó gépkocsiknak már 70 százaléka fog rendelkezni az integrációs lehetőséggel. A Ford 27, a GM összesen 56 járművét, köztük teherautókat is felszereli majd a megfelelő elektronikával, a Mazda pedig sportmodelljeibe is beépíti a rendszert.
A megegyezés újabb lehetőségeket teremt a már így is piacvezető, eddig 58 millió példányban eladott iPod és a kapcsolódó iTunes szolgáltatás számára. A vezetés közben eltöltött idő eddig hagyományosan a rádióállomások hitbizományának számított, ám egy könnyen kezelhető iPod csatlakozás itt is segíthet az Apple-nek megvetnie a lábát, mint ahogy a gyalogosok és a tömegközlekedésben dolgozók körében már sikerült népszerűvé válnia.
A GM októberben tervezi "personal audio link", vagyis személyes audiokapcsolat nevű, XM Satellite szolgáltatásának indítását; ára 160 dollár lesz, plusz a telepítés költsége. Az iPodok előfizetési díj nélkül lesznek csatlakoztathatók hozzá.
Az Apple újabb lépése az autóiparban mindenesetre újabb, igen kemény kihívást jelent a rendkívül széttagolt (autó)rádiós ipar számára. A megállapodások bejelentésének hatására, vagy attól teljesen függetlenül, de a cég részvényei ma 1,14 dollárral, azaz 1,7 százalékkal emelkedtek a Nasdaq piacán.
iPodot minden autóba!
Az Apple tegnap bejelentette, hogy megegyezett három autógyártóval: a jövőben lehetővé teszik az iPodok csatlakoztatását audiorendszereikbe.
Hirdetés
Hirdetés