Tegnap tartotta hazai sajtótájékoztatóját a ZTE Hungary, melynek során beharangozta legújabb, a korábbi Blade okostelefont leváltani hivatott modelljét. A ZTE Skate formájáról kapta nevét: alakja egy gördeszkát formáz - ez kis túlzással bele is látható, noha nincsenek kerekei. Nagyjából 40 ezer forintos áron lesz kapható a T-Mobile kínálatában, 8 ezer forintos havi előfizetési csomag mellett. A számos kínai vezető részvétele - többek között Jason Yanggal, aki ZTE Hungary ügyvezető igazgatójával - mellett megtartott eseményen azonban elsősorban talán nem is maga a telefon volt a lényeges, hanem a ZTE mögött álló piaci filozófia előtérbe kerülése.
Azt ugyanis - itthon - kevesen tudják, hogy a távol-keleti vállalat a maga nemében az egyik legnagyobbnak számít. Az IDC elemzése szerint a világ első öt telefongyártójának egyikéről beszélünk, mely a kínai piacon magáénak tudhatja az elsőséget is. Noha a magyar vásárlóközönség nem elsődleges célpontja a ZTE-nek, azért itthon is eladtak egy év alatt 70-80 ezer darabot a Blade-ből, derült ki a tegnapi nap során.
A cég azonban nem is a fogyasztói érdeklődés miatt tudott sikeressé válni, hanem B2B koncepciója okán. A kínaiak számos megállapodást kötöttek már a mobilszolgáltatókkal, így a hazai piac nagy képviselőivel is. Ennek köszönhetően egy nagyságrenddel nagyobb, körülbelül félmilliónyi ZTE készülék (elsősorban operátor eszközök formájában) talált gazdára Magyarországon, más, ismertebb vállalatok címkéi alatt. Ezt például az olyan projektek révén tudta elérni a vállalat, mint a tavalyi, Telenor Magyarország hálózatmodernizációjára vonatkozó megrendelés elnyerése.
A ZTE Hungary száznál több szakembert foglalkoztat Magyarországon, és további fejlesztéseket tervez a közeli jövőre nézve. A kínai vállalat anyaországbeli társához, a Huaweihez hasonlóan ugródeszkaként használhatja hazánkat az európai piacok meghódításához. Ebből a szempontból lényegtelen is, hogy mennyire lett jó a most bemutatott Skate (a kamerája például nem kiemelkedő darab - bővebben itt).