A 2010-es Magyar Infokommunikációs jelentésből a távközlési cégnél azt olvasták ki, hogy az üzleti mobilinternet előfizetések piacán hatalmas a fejlődési potenciál. Jelenleg az internet-előfizetéssel rendelkező hazai szervezetek 90 százaléka rendelkezik valamilyen ?vezetékes" technológiával (xDSL, CaNet, MLLI stb.), de már minden ötödik szervezetnél (21 százalék) megtalálható legalább 1 mobilinternet-kártya is. A mobilnet előretörése pedig várhatóan folytatódni fog, azonban ez nem jelenti azt, hogy háttérbe szorulnak a ?vezetékes" technológiák, sokkal inkább azt, hogy mindez mozgatórugója lesz az üzleti piacokon is egyre népszerűbb csomagolt, ún. bundled szolgáltatások elterjedésének.
?A következő években, de talán már napjainkban is azok a szolgáltatók lesznek előnyben az üzleti tele- és infokommunikációs piacon, akik komplett üzleti csomagokkal képesek kiszolgálni ügyfeleiket. Ugyanattól a cégtől megvenni a telefont, internetet, előfizetni informatikai szolgáltatásokra, szerverekre ugyanis sokkal kényelmesebb és olcsóbb, mint külön-külön megvásárolni azokat. Az Invitel alkalmazkodik a trendhez és már most komplett irodai megoldásokat nyújt ügyfeleinek, illetve bármely szolgáltatásunk mellé kiegészítésként már mobilinternetet is kínálunk, egy üzleti előfizetésben" - mondta Zsembery György, az Invitel üzleti működéséért felelős vezérigazgató-helyettese.
?Csomagolt" szolgáltatások
Zsembery úgy látja, az üzleti tele- és infokommunikációs piacokra (hasonlóan a lakossági piachoz) is egyre inkább jellemző, hogy a vállalatok szeretnek csomagban előfizetni. A csomagolásban a ?vezetékes" internet, illetve a telefon nélkülözhetetlen és főleg a távmunka terjedése miatt tovább népszerűsíti az összecsomagolt megoldásokat, ha azok mobilinternettel is kombinálhatóak. Ez a kombinált hatás pedig nemcsak a telekommunikációban, de az infokommunikácóban is megjelenik. Ami közös: a csomagok választásakor elsősorban az elérhető árkedvezmény, az egyszerűbb számlázás, illetve a gyorsabb és kényelmesebb ?egy csatornás" ügyintézés jelenti a fő motivációt.
Az Invitel a Telenorral kötött partneri együttműködésének köszönhetően több mint egy éve kínál Invitel márkanév alatt mobilinternetet lakossági és üzleti előfizetői számára.