Fél évvel bevezetése után az európai kábelkommunikációs piac legfontosabb innovációs díját nyerte el Brüsszelben a UPC Magyarország saját fejlesztésű ingyenes szolgáltatásával. A TV Apps a tévékészülék képernyőjén különböző internetes tartalmakhoz biztosít díjmentes hozzáférést a TV-távirányítóval kezelhető applikációkon keresztül, akár internet-előfizetés nélkül is.
Severina Pascu, a UPC Magyarország vezérigazgatója nemrég vehette át az iparág legfontosabb innovációs díját, a Cable Europe Innovation Award-ot, a Brüsszelben tartott Cable Congress konferencián. A zsűri annak az egyedülálló felhőalapú technológiának a kifejlesztését díjazta, amelynek révén a UPC előfizetői a már meglévő digitális HD mediaboxukat használhatják átalakítás nélkül az online világhoz való kapcsolódásra, többek között a YouTube elérésére is. A UPC Magyarország munkatársaitól induló kreatív megoldás kifejlesztésében a Metrological és az ActiveVideo szakemberei segítettek a céget, hogy a szolgáltatás a világon először hazánkban debütáljon.
A Tv Apps néven futó szolgáltatás rövid idő alatt minden várakozást felülmúló népszerűségre tett szert a UPC Magyarország ügyfelei között. A felhasználók már az első három hónapban több mint 1 millió percnyi YouTube videót néztek naponta a tévéjükön. A UPC HD mediaboxszal rendelkező előfizetők több mint kétharmada már kipróbálta a szolgáltatást, és akik már legalább egyszer találkoztak vele, azoknak 80%-a rendszeresen használja is, ráadásul meglehetősen hosszú ideig, alkalmanként átlagosan 45 percen át. Jelenleg már 25 felett van a TV Apps platformon futó applikációk száma, amelyekkel a YouTube mellett többek között az Origót, a Facebook-ot, a Deezert, valamint Picasa albumainkat is elérhetjük, akár régebbi fajta televíziókkal is. A UPC tervei szerint az applikációk köre a közeljövőben tovább bővül.
Severina Pascu, a UPC Magyarország vezérigazgatója a brüsszeli díjátadón elmondta: “A UPC TV Apps tökéletes példa olyan megoldásra, amely valós ügyféligényre reagál innovatív módon, így biztosítva előfizetőinknek, hogy az általunk kínált tartalmakat bárhol, bármikor és bármilyen eszközön elérhessék.”
A megoldás különlegessége, hogy a UPC Magyarország csapata olyan technológiával állt elő, melynél az adatfeldolgozást a központi szerverek végzik, így az előfizetőknél lévő mediaboxnak már csak a tartalom TV képernyőre való eljuttatásáról kell gondoskodnia. Ez az innováció tette lehetővé azt is, hogy a mediaboxokat nem kellett egyesével átállítani, hanem azokon csaknem egyszerre, központilag telepítették a TV Apps szolgáltatást. Ily módon a felhasználóknak valóban csak annyit kell tenniük, hogy távirányítójukon megnyomják az „Interactive” feliratú gombot és már élvezhetik is UPC előfizetésük új, innovatív funkcióit. A UPC Magyarország jelenleg annak a lehetőségét vizsgálja, hogy a HD készüléket használó előfizetői mellett a TV Apps szolgáltatást kiterjeszti az SD mediaboxszal rendelkező ügyfelek számára is.