A Microsoft bejelentette, hogy a havidíjas konstrukcióban igénybe vehető BPOS (Business Productivity Online Suite) megoldását további 15 országra kiterjeszti, köztük Magyarországra is. Hazánkon kívül e mellett hamarosan Brazília, Chile, Kolumbia, Csehország, Görögország, Hong Kong, Izrael, Malajzia, Mexikó, Lengyelország, Puerto Rico, Románia és Tajvan felhasználói számára is elérhető lesz a redmondi szoftvercég előfizetéses szolgáltatása.
A hangsúly első körben a kipróbáláson van, hiszen közvetlenül a BPOS megjelenését követően a Microsoft ingyenes lehetőséget biztosít a cégek számára az online all-in irodai programcsomag tesztelésére. A redmondi szoftvercég sajtóközleményéből pontosan nem derül ki, hogy a térítésmentes időszak pontosan meddig fog tartani, de a korábbi tapasztalatok alapján pár hónapig, s így 2010 elejéig a nagyérdemű számára biztosan nyitva hagyják a kapukat.
Mire képes a BPOS?
A Business Productivity Online Suite egyben tartalmazza az Exchange, a SharePoint, az Office Communications és a LiveMeeting online változatait, amelyek segítségével a kisebb vállalkozások szoftver és hardver beszerzése nélkül, havidíjért cserébe tehetnek szert a fent leírt, nagyvállalatoknál gyakori szoftverekre. Bár az eddigi tapasztalatok alapján utóbbiaknak is érdemes egy próbát tenniük a BPOS szolgáltatásaival, hiszen eddig olyan nagy céges tértek át a Microsoft szoftver, mint szolgáltatás megoldására, mint a McDonald's, a svéd Vörös Kereszt, a Coca-Cola és az Energizer.
Fontos leszögezni, hogy habár eddig is léteztek a Microsoft szoftvereivel megvalósított szoftver, mint szolgáltatás megoldások - hazánkban például a Virtualoso és a CEOD - a BPOS abban más, hogy ezen esetben ténylegesen a redmondi szoftvercég kínálja a szolgáltatásokat, hosztolja a szervereket, végzi a karbantartást, és fejleszt a háttérben. Vagyis a BPOS gyakorlatilag nem más, mint a Microsoft Google Apps megoldása. Ami az eddigi értékesítések alapján jó rajtot vett.
Eron Kelly, a Microsoft online szolgáltatásokért felelős igazgatójának elmondása szerint fél évvel a bevezetés után már 1 millió felhasználóval rendelkezik a BPOS. Sőt később kiderült, hogy a nagy médianyilvánosságot kapott los angelesi tendernél is szóba jött a redmondi szoftvercég ezen megoldása a Google Apps alternatívájaként. Végül az utóbbi nyert valószínűleg a nagyobb piaci tapasztalat miatt.
Árcsökkenés, fejlesztés
A jelek szerint ráadásul a Microsoft mindent megtesz, hogy online üzleti csomagja még tovább növelje a piaci részesedését. Az országok kiterjesztésével egy időben ugyanis bejelentették, hogy 15 dollárról 10 dollárra csökkentik az egy felhasználóként fizetett havidíj költségét. Ezzel párhuzamosan pedig megötszörözték a BPOS felhasználók e-mail tárhelyének a méretét: 5 gigabájtról 25 gigabájtra. További újdonságokat 90 napos periódusokban ígérnek a fejlesztők. Így például az sem elképzelhetetlen, hogy a webes Office is idővel része lesz a csomagnak.