A Yahoo kedden jelentette be, hogy 270 millió dollár körüli összegért felvásárolja a célzott hirdetési szolgáltatásokkal foglalkozó Interclicket. A cég platformja képes a nagy adattömegek menedzselésére és a különféle szolgáltatók, piacterek közötti mozgatására - olvasható a kérő közleményében.
A New York-i székhelyű Interclicket 2006-ban alapították; a cég 2009-ben lépett tőzsdére.
A szakemberek egy része szerint maga a Yahoo is az akvizícióra váró vállalatok között van. Az igazgatótanács most keresi a szeptemberben elbocsátott Carol Bartz utódját; a vezérigazgatói teendőket átmenetileg Tim Morse pénzügyi igazgató látja el.
A Yahoo darabonként kilenc dollárt ajánlott az Interclick részvényeiért: a felvásárlás teljes költsége nagyjából 270 millió dollárra rúg majd. A tranzakciót várhatóan 2012 első hónapjaiban zárják le.
Az Interclick weboldalán található tájékoztató szerint a cég Open Segment Manager adatértékelő platformja korlátlan mennyiségű információt képes kezelni. A rendszer olyan statisztikai eljárásokat és optimalizálási technológiákat alkalmaz, amelyek bármilyen display média-megoldással képesek együttműködni.
A cég saját fejlesztésű megoldásai közé tartozik a Genome önkiszolgáló ajánló és tervező platform, az ATS 5 hirdetéskiszolgáló rendszer, a VTS videókiszolgáló szisztéma és a Marshall elemző platform is.