A Satellite Monitor szerint a SES ASTRA tovább növelte közönségét. A 109 millió háztartásból 47,2 millió - a tavalyinál 2,2 millióval több - háztartásba otthoni parabolaantennával, az ASTRA Direct-to-Home szolgáltatásán keresztül jut el az adás. A fennmaradó 62 millió háztartásba közvetetten, szolgáltatókon keresztül érkeznek az ASTRA televíziós, rádiós és szélessávú internetes szolgáltatásai.
A digitális vételben részesülő háztartások száma a tavaly év eleji 19,6 millióról 80,7 millióra nőtt, míg az ASTRA által lefedett 35 országban összesen 238,5 millió televízióval rendelkező háztartás van. A digitális műsorszórás előnyeit Európában tehát már a háztartások egyharmadában élvezik. 60 százalékos piaci részesedéssel és 48,6 millió háztartással a műhold továbbra is a legelterjedtebb digitális műsorvételi eszköz. Az ASTRA digitális műholdszolgáltatást igénybevevő ügyfeleinek száma a tavalyi 19,2 millióról 35,2 millióra nőtt, amely 75 százalékos részesedést jelent a digitális műholdszolgáltatások európai piacán. 12 millió háztartásban, amelyek 70 százaléka Németországban van, még mindig kizárólag analóg műholdas adást közvetít az ASTRA.
Tavaly a digitalizált szolgáltatások előfutáraként az ASTRA jelentősen, 6,3-ról 8 millióra növelte a digitális műholdas szolgáltatásban részesülő háztartások számát Németországban. Mára ezzel a 16,4 millió német ASTRA műholdas szolgáltatást igénybe vevő háztartások majdnem fele digitális műholdszolgáltatásokat is használ. A növekmény oka leginkább a földfelszíni szórású ingyenes, fizetett és HD tévécsatornák műholdra kerülése. Az összes televízióval rendelkező háztartás száma Németországban jelenleg 37,2 millió.