Egy európai start-up, a Riversimple Movement olyan hidrogéncellás autót készített, amelynek csupán 16 mozgó alkatrésze van, és száz kilométeres csúcssebességre képes. A Rasa névre hallgató járgány prototípusát most tesztelik az európai utakon, de jövőre húsz szerencsés vásárló már a nyilvános bétaváltozatot is kipróbálhatja.
Az autót várhatóan úgynevezett "sale of service" konstrukcióban forgalmazzák: a bérleti díj fejében a Riversimple vállalja a kocsik javítását, karbantartását, biztosítását és üzemanyagköltségét.
A hidrogénmeghajtás lényege, hogy haladás közben a hidrogén keresztülhalad egy 8,5 kilowattos főtőcellán (ez 11 lóerőnek felel meg), és közben oxigénnel találkozik. A folyamat eredményeként víz és elektromosság keletkezik: előbbi a kerekeket hajtja, utóbbi gőz formájában távozik. A fékezéseknél keletkező mozgásenergia felét is visszaforgatják, ennek eredményeként a kocsi 1,5 kilogramm hidrogénnel majdnem ötszáz kilométert tud megtenni.
A Toyota, a Nissan és a Honda szintén hidrogéncellás autókat fejleszt, a Hyundai pedig egyenesen lenyilatkozta, hogy nem az elektromos, hanem a hidrogénautóké a jövő.