A Panda Security legújabb jelentése szerint egyre komplexebb stratégiával próbálnak pénzt kicsikarni a gyanútlan áldozatokból a "vírusterjesztők". A vírusokkal való fertőzés és a hamis antivírus-programokkal való "házalás" eddig is számtalan áldozatot szedett, azonban most egy újabb eszközzel bővült a kártékony programok terjesztőinek repertoárja.
"A szélhámosok a Google Trends adatait felhasználva nézik meg, melyek a legnépszerűbb keresőszavak, és annak megfelelően építik fel a saját oldalukat" - mondta Sándor Zsolt, a Panda Security magyarországi igazgatója. "Ez tulajdonképpen a Google-keresés manipulációja. Ha például az adott napon az "Obama" a legnépszerűbb keresőszó, a szélhámosok a témához kapcsolódó hamis oldalakkal próbálnak forgalmat generálni maguknak." - tette hozzá a szakember.
A hamis weboldalakon nem a keresési eredményeknek megfelelő tartalom, hanem egy vírus várja a felhasználókat. A kártékony program a korábban már megismert módszernek megfelelően azonnal felajánlja a saját ellenszerét, persze "jutányos áron", vagyis egy ál-antivírus alkalmazás értékesítéséhez igyekszik hozzájárulni.
A hír a Computerworld.hu biztonság rovatában jelent meg.
Google kampányokat indítottak az ál-víruskeresők
A vírusterjesztők újabb módszerrel próbálják hamis antivírus-termékek vásárlására bírni a felhasználókat.
Hirdetés
Hirdetés