A Gemalto éves Európai Mobil Fórumán legújabb fejlesztéseit mutatta be partnereinek és a sajtónak. A mobiltelefonos, érintkezés nélküli fizetés elterjedésének felgyorsítása érdekében a cég a mobilszolgáltatók körében népszerűsíti NFC technológáját. Már most elérhető a több okostelefon platformra kifejlesztett felhő alapú adatmentő szolgáltatás, a Personal Life Mobilizer, amellyel a szolgáltató szervereire készíthetünk mentést teljes telefonunkról és megoldhatjuk a típusváltással járó költöztetést is.
Érintkezés nélküli mobiltelefonos fizetés
Ne csak közösségi oldalakra mentsünk!
Egyre több adatot tárolnak a felhasználók mobiltelefonjaikon, miközben hasonló információkat tárolnak az interneten, levelezésükben és a közösségi oldalakon is. A Gemalto célja, hogy ezek az adatok összekapcsolódjanak és szinkronban legyenek.
Az elmúlt években megváltozóban van a mobil előfizetők és szolgáltatók viszonya: a közösségi médiának és az okostelefonoknak köszönhetően többet kommunikálunk, mint valaha, a legváltozatosabb csatornákon. A mobilszolgáltatók hozzáférés-szolgáltatókká alakulnak, lehetővé teszik, hogy a lehető legtöbb helyen és helyzetben érhessék el az előfizetők kedvenc kommunikációs felületeiket.
A Gemalto személyes digitális adat-menedzsment szolgáltatásaival épp azt teszi lehetővé, hogy a telefonon tárolt adatok szervesen kapcsolódhassanak és szinkronban legyenek a felhasználó interneten tárolt kapcsolati információival. Ez a felhasználónak is jó, hiszen biztonságban tudhatja a telefonon tárolt információit: alapkiépítésben a Gemalto szolgáltatása az információk mentését teszi lehetővé. A felhasználó választása, hogy ilyen módon a telefonról az internetre mentett adatokat összekapcsolja-e a közösségi szolgáltatásokban, webes e-mailben tárolt adataival, vagy a kettőt, illetve a többit külön kezeli.
A biztonság érdekében a Gemalto a SIM kártyára telepíti azokat az alkalmazásokat, amelyek az adatmentést és a szinkronizációt lehetővé teszik. Így a mobil operátorok is részeseivé válnak a szolgáltatásnak, ami differenciált, kedvező tarifákat jelent a felhasználóknak, az operátoroknak pedig előrelépést: nem csupán adatcsatornát, de biztonságos kommunikációt, adatmentést, komplett megoldást kínálhatnak.
Újabb NFC előny: kapcsolatban maradni a fizetés után is
A Gemalto az érintésnélküli, biztonságos adatkommunikációban, az úgynevezett Near Field Communication-ben látja a jövő fizetési megoldását. A technológia a mobilfizetést a fizikai jelenléttel kombinálja, biztonságos és kényelmes megoldás: a franciaországi Nizza városában már használják a tömegközlekedéssel utazók. A fizetéshez szükséges adatokat biztonságosan tárolja a mobiltelefon, titkosítva, így a telefon elvesztése sem jelent kockázatot. Személyes adataink tárolója így a fizetést is lehetővé teszi - és ehhez csupán egy SIM-kártya csere is elegendő.
A Gelato biztonságos megoldása: antenna közvetlenül a SIM kártyán
Mobilszolgáltatók számára a bankkártyákkal szemben nagy előnye van a telefonba integrált NFC megoldásnak a fizetésen túl is: közvetlen kapcsolatot tesz lehetővé a vevővel. A bankkártyának nincs kijelzője, billentyűzete - a telefonnak viszont igen. Így egy tömegközlekedési bérletet hordozó, NFC-t alkalmazó telefonnal néhány gombnyomással újítható meg a lejáró bérlet - de akár a felhasználók visszajelzése is könnyedén összegyűjthető, hiszen ha csak pár gombnyomásról van szó, akkor bárki szívesen elmondja a véleményét.
Telefonos reklám, de udvariasan és célzottan
A visszajelzés lehetőségét minden telefon magában hordozza, amelyik csak képes SMS-t küldeni. Az SMS visszajelzés lehetőségével viszont ritkán élnek a felhasználók: a felület, a fizikai lehetőségek (billentyűzet vagy virtuális billentyűzet) nem kényelmesek.
SMS-ben érkeznek a kérdések, de a SIM alkalmazás révén kényelmes menü lesz belőlük
A Gemalto új SIM alkalmazásai ösztönzik a visszajelzést egy-egy interaktív kampány során: a felugró menükben egyértelmű a választás a válaszok között - viszont a menü csak akkor ugrik fel, ha tényleg igényt tart rá a felhasználó. A szolgáltatókkal összefogva a Gemalto lehetővé teszi, hogy a kampányok tervezői testreszabottan, célcsoportjuk érdeklődését pontosan ismerve tervezhessék meg az interaktív kampányokat.