A biztonság azért még itt sem teljes, hiszen az utolsó mentés óta bekövetkezett változásokkal szemben védtelenek vagyunk. A statisztikák szerint a visszaállítási kérések 95%-a újonnan létrehozott vagy módosított dokumentumokkal kapcsolatos. Olyan mentési megoldásra van tehát szükség, amely folyamatos védelmet biztosít - mint például az autóknál használatos biztonsági öv.
Ezt az igényt célozza meg az IBM Tivoli Continuous Data Protection for Files. A háttérben szervizként futó alkalmazás a Windows munkaállomásokon történt bármilyen, állomány szintű változás bekövetkezése esetén automatikusan másolatot készít s lokálisan kijelölt diszkterületre, de akár központosítottan, például egy fájlszerverre is. Ráadásul több verzióra visszamenőlegesen is tárolhatunk mentéseket, így lehetővé válik egy adott konkrét időpontra való visszaállítás is. A védett állományok köre mind az állománynév (pl. kiterjesztés), mind elhelyezkedés (meghajtó, könyvtár), illetve a méret szerint tetszőlegesen megválasztható, valamint a mentésekre kijelölt célterület helyfoglalása is korlátozható.
Természetesen a hagyományos mentésekhez hasonóan a Continuous Data Protection is képes ütemezett mentéseket is végrehajtani. Ez egyfelől a kevésbé érzékeny állományok, másfelől pedig az állandóan nyitva tartott állományok mentésére szolgál. Utóbbi esetén tipikus példa a levelező rendszerek által kezelt Microsoft Outlook és Lotus Domino postafiók, amelynek állományszint-alatti mentésére, majd ezt követően az utolsó állapot és az azóta bekövetkezett változásoknak a mentett képen való összefésülésére is képes az IBM Tivoli Continuous Data Protection for Files legújabb, 2.1.2-es változata. Lényeges további biztonsági szolgáltatás, hogy a törléssel és felülírással szembeni állomány- és adatvédelmet mind a mentendő, mind a mentett adatokon képes az operációs rendszeri beállításoktól függetlenül biztosítani.
Bár a szoftver egyszerű telepítése, paraméterezése, kezelhetősége, és nem utolsó sorban alacsony ára miatt az otthoni felhasználók számára különösen vonzó lehet, mégis számos vállalati tulajdonsággal rendelkezik. Ilyen a központosított adminisztráció, valamint a felhasználói közreműködés nélküli, centralizált telepítés lehetősége, illetve az integráció lehetősége a vállalati adatközpontok mentésére szolgáló IBM Tivoli Storage Manager mentési megoldással. A termék javasolt felhasználási területei a következők:
- Egy PC-s (otthoni) mentések merevlemezre (felhasználói hibák elleni védelem), külső USB vagy Firewire eszközre,
- Otthoni vagy kisvállalkozói minihálózatok mentése megosztáson, vagy ISP-n keresztül,
- Vállalati munkaállomások helyi, vagy fiók-hálózatokat is magában foglaló mentése közvetlenül, illetve Windows állomány-kiszolgáló közvetítésével (felhasználók számára transzparens módon) az IBM Tivoli Storage Managerbe,
- Földrajzilag szétosztott Windows állományszerverek egységes, központosított mentése.
Folyamatos adatmentési megoldás az IBM-től
Felmérések szerint a számítógép-tulajdonosok közel 90%-a munkaállomásaikról semmilyen adatmentést nem végez (a vállalati munkaállomásoknál ezzel közel azonos a helyzet). Márpedig napjainkban az értékes adatok 70%-a éppen a munkaállomásokon keletkezik és kerül eltárolásra, és csupán 30%-uk található a védettnek mondható kiszolgálókon.