A Nielsen/NetRatings mérései szerint decemberben az amerikaiak összesen 5,1 milliárd keresést indítottak, míg egy évvel korábban csak 3,3 milliárdot. Ez részben az azóta megnövekedett Internet-előfizetőknek is köszönhető. A felhasználók száma egy év alatt 3%-kal, 207 millió előfizetőre nőtt.
Ken Cassar vezető elemző szerint "az online keresések kétszámjegyű növekedése mérföldkőnek számít az Internetes felhasználók viselkedési formájában. Ez a tevékenység vált elsődleges eszközévé az emberek mindennapi információgyűjtésében."
A Google nem csak első helyen állt a nagyjából 60 online keresőoldalt tömörítő listán, hanem tovább növelte előnyét a második helyen álló Yahoo-val szemben. Decemberben az összes keresés 48,8 százalékát bonyolították le a Google segítségével, míg egy évvel korábban ez a szám 43,1% volt.
A Yahoo rendszerével végzett keresések száma minimális mértékben esett egy év alatt 21,7%-ról 21,4%-ra. Az MSN korábbi 14%-os részesedése azonban 10,9%-ra csökkent.