Aki nem azt kapta, amit vásárolt, rossz minőségű áruval csapták be, megtévesztő szolgáltatással találkozott, csalódott egy termékben vagy szolgáltatásban, mától online (http://versenyugyi-tanacsadoiroda.hu/kapcsolat) is felteheti kérdéseit, elmondhatja esetét fogyasztóvédőknek, akik vállalják, hogy rövid időn belül megoldást keresnek a problémára, választ adnak a felmerülő kérdésekre, díjmentesen.
A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete (FOME), a Gazdasági Versenyhivatal támogatásával működtetett Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Irodákban azt a célt tűzte ki, hogy fogyasztóvédelmi másodpilótája legyen a fogyasztóknak és vállalkozásoknak. A feladatuk, hogy segítsék a tudatos fogyasztóvá és tisztességes vállalkozássá válást. Az online tanácsadás célja is ez, a fogyasztók tájékozottságának, versenyjogi ismereteinek és tudatosságának növelése, így a versenykultúra és a minél tudatosabb vásárlói döntéshozatal támogatása.
Szakszerű választ és tanácsot adnak fogyasztói vagy vállalkozói kérdésekre, segítenek érvényesíteni a fogyasztók jogait, segítenek a panaszlevél megfogalmazásában, beadvány elkészítésében.
Néhány téma, amelyben érdemes hozzájuk fordulni:
megtévesztő reklámok I szavatosság és jótállás I üdülési jog I termékbemutatók I fogyasztói csoportok I internetes vásárlások I jelentős piaci erővel való visszaélés I utazási szerződések I csomagküldő kereskedés I üzletfelek megtévesztése
A FOME Debrecenben, Egerben, Szegeden, Pécsett és Győrött működő irodákban személyesen is ellátja a fogyasztók tájékoztatását a gazdasági versennyel, illetve a versenyjogi fogyasztóvédelemmel összefüggésben (tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok, jogsértő összehasonlító reklám, megtévesztő reklám és üzleti döntések tisztességtelen befolyásolása).