A Mozilla ősztől előfizetést vezet be néhány, egyelőre pontosan még nem ismert szolgáltatására, de maga a Firefox ingyenes marad.
Továbbra is a nagyteljesítményű, ingyenes és alapbeállításban is magas biztonságot nyújtó Firefox áll a szolgáltatás-kínálat középpontjában, nyugtatott meg mindenkit David Camp, a Mozilla böngésző-felelős vezetője azután, hogy kiderült, a cég előfizetéses szolgáltatásokat tervez októbertől.
A cég anyagi szempontból több lábon akar állni, és a források egyike a prémium-szolgálatásokból befolyó pluszjövedelem.
Chris Beard vezérigazgató olyan előfizetéses szolgáltatásokról beszélt, mint például az online tárterület és a VPN (virtuális magánhálózat): utóbbinál egy alapszintű sávszélesség ingyenes lenne, de aki többre vágyik, annak a zsebébe kell nyúlnia érte.
A Mozilla már korábban is próbálkozott alternatív bevételi források felkutatásával, de kevés eredménnyel. Nem jött be a böngészőn belüli hirdetési infrastruktúra kiépítése, sem egy komplett okostelefonos ökoszisztéma kialakítása. Rövidesen kiderül, hogy ez az újabb kísérlet sikeresebb lesz-e.