Hirdetés
. Hirdetés

Fiatalosabbá tesz a technológia

|

A generációk közti szakadékot az infokommunikációs technológiákkal lehet áthidalni.

Hirdetés

Az Ericsson ConsumerLab új, Amerikában készült tanulmánya leírja, hogy azok az idősek, akik használják a kommunikációs technológiát, informáltabbnak és fiatalosabbnak érzik magukat, az életüket gazdagabbnak tartják, és szorosabb kapcsolatban vannak másokkal és közvetlen közösségeikkel. Röviden: jobb az életminőségük.

Hirdetés

A mai az első olyan idős korosztály, amelynek módjában áll a kommunikációs technológia szélesebb eszköztárának használata. A tanulmányból kiderül, hogy a kommunikációs technológia használata olyan módon hidalja át a generációk közötti szakadékot, amilyenre a korábbi generációknál nem volt példa.

A gyermekek és az unokák megoszthatják technológiai tapasztalataikat az idősebbekkel, taníthatják és a tanulásban támogathatják szüleiket és rokonaikat, ezzel teremtve meg kapcsolatuk közös alapját.

Ahogyan a technológia egyre inkább jelen van a mindennapi életben, egyre jelentősebb a digitális határ a generációk között, de az idősebb korcsoporton belül is: a többség még nem sajátította el az okostelefonok, táblagépek és új szolgáltatások használatát.

 

A gyermekek és unokák vannak a legnagyobb hatással azokra az idősekre, akik használni kezdik az új kommunikációs módszereket. A szöveges kommunikáció már erre a korosztályra is jellemző, nem csak a fiatalabbakra. Ez a fejlődés csökkenést hoz a hang- és e-mail szolgáltatások használatában, hiszen az idősek számára is egyre nyilvánvalóbb, hogy a fiatalabb generációk előnyben részesítik a szöveges kommunikációt.

A nagyobb képernyő és a felhasználóbarát kezelőfelület miatt a táblagépek vonzóak a
65–75 éves korosztály számára, és várhatóan tovább növelik majd népszerűségüket ebben a generációban.

A videohívás is kezd egyre népszerűbbé válni a megkérdezett idősek körében: „Tökéletes eszköznek látják, mivel egyszerű kezelése lehetővé teszi számukra a kommunikációt a családtagokkal és a közeli barátokkal, – fejtette ki Ann-Charlotte Kornblad, az Ericsson ConsumerLab vezető tanácsadója. – Segítségével részletesen megoszthatók az élet eseményei”.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.