Az amerikai Nielsen friss felmérése szerint az üzleti szféra számára lassan megkerülhetetlenné válnak a közösségi oldalak és blogok, mivel a felhasználók a többi szolgáltatás rovására egyre több időt töltenek e honlapokon. 200 ezer tengerentúli lakos megfigyelése alapján publikált tanulmányuk szerint ugyanis az emberek az internetre csatlakozva idejük 22,7 százalékában a közösségi oldalakat böngészik, ami a többé médiumhoz képest kiemelkedőnek számít. Összehasonlításképpen az elektronikus levelek olvasása/írása csak idejük 8,3 százalékát tölti ki, míg a webes portáloknak csak 4,4 százalékot szentelnek.
Ha ezt egy internetezéssel töltött órára akarjuk levetíteni, akkor egy átlag felhasználó kicsivel több, mint 13 percet tölt a közösségi oldalakon, nagyjából 6 percet játszik olyan játékokkal, mint a Farmville, 5 percig levelezik, 2 perc 36 másodpercet böngészik és 2 perc 24 másodpercig cseveg valamely azonnali üzenetküldővel (lásd a fenti grafikont).
Az elektronikus levelezéssel és portálok böngészésével töltött idő drasztikusan kevésnek tűnik, pedig ekkor még nem is beszéltünk a múlt évi eredményekről, amelyek még sötétebb jövőt prognosztizálnak e csatornáknak. Ez elmúlt év ugyanezen időszakához képest ugyanis az elektronikus levelezés 28 százalékot esett vissza - 11,5 százalékról 8,3 százalékra, amely a legjobban sínylette meg a közösségi oldalak előretörését. A Nielsen szerint e mellett a legnagyobb vesztesek között találjuk még a webes portálokat, amelyeknek oldalain a felhasználók 19 százalékkal kevesebb időt töltenek, ami mellett az azonnali üzenetküldőkben eltöltött időt is komoly mértékben - 15 százalékkal csökkent az elmúlt év ugyanezen időszakához képest.
Visszaesésükből egyértelműen a közösségi oldalak és blogok profitálnak, amelyek az elmúlt év ugyanezen időszakához képest 43 százalékos növekedést tudtak elérni: 15,8 százalékról 22,7 százalékra. Népes csoportjukban egyértelműen a Facebook számít zászlóshajónak, amely a közösségi tér 85 százalékát dominálja, míg a második helyezett MySpace csupán 5 százalékos részesedést tudhat magáénak, a Twitter pedig mindössze 1 százalékot.
A közösségi oldalak térnyeréséből az online játékok is profitáltak, hiszen egyre népszerűbbek a felületükön elérhető játékok, mint például a Farmville. Nem meglepő módon így őket is a nyertes oldalon találjuk: részarányunk 10 százalékkal nőt az elmúlt év ugyanezen időszakához képest. Mindebből leginkább a Zynga profitál, amely Facebookos játékainak köszönhetően domináns szereplővé lépett elő.
Ezen felül még az online filmnézéssel és a kereséssel töltött idő növekedett. Előbbi 12 százalékot gyarapodott, míg a keresők mindössze 1 százalékkal tudták növelni a felületükön eltöltött időt. Minden más csökkent.
Habár amerikai felmérésről beszélünk, az kétségtelen, hogy a közösségi oldalak egyre inkább megkerülhetetlenné válnak. Ezen ok miatt a cégeknek érdemes átgondolniuk a webes jelenlétüket, mivel potenciális vásárlóik és célcsoportjuk tagjai a "hagyományos" webes médiumoktól lassan átpártolnak a közösségi oldalakra. Az tisztán látszik, hogy e-mail kampánnyal már nem nagyon érdemes számolni, míg egy megfelelően megtervezett és végrehajtott Facebook kampány inkább vezethet sikerhez. Természetesen a közösségi oldalakon nem lehet a régi recepteket használni egy az egyben, másfajta megközelítés kell, amelyet érdemes alaposan végiggondolni, hogy megfelelően tudjuk a célcsoportunkat megszólítani.