Guangdong tartomány fogyasztóvédelmi szervezete szerint az Apple utólagos terméktámogatása nem felel meg a kínai törvényeknek, és a cég fogyasztói panaszok kezelésével kapcsolatos politikája is komoly kívánni valókat hagy maga után.
A Kínai Fogyasztói Egyesület (China Consumer Association, CCA) feketelistára tette a gyártót. A CCA a kínai fogyasztók kezelésével kapcsolatos vállalati előírásokat és gyakorlatot monitorozza; vizsgálatuk szerint számos Apple-vásárló komoly kritikákat fogalmazott meg a termékek utólagos támogatásával és szervizszolgáltatásokkal kapcsolatban.
A CCA múlt héten kiadott jelentése az idei év első negyedében beérkezett fogyasztói panaszokat dolgozta fel. A vizsgálat konkrét reklamációkat is említ: egy Wang nevű vásárló például arra panaszkodott, hogy annak ellenére, hogy a garanciális időszak alatt javíttatta az általa vásárolt eszközt az Apple-nél, mégsem újították meg a jótállását.
„Tisztességtelen gyakorlatot” folytat
A CCA szerint az Apple „tisztességtelen” gyakorlatot folytat Kínában. A cég kritikusai szerint, hiába változtattak a fogyasztókkal kapcsolatos politikájukon, további intézkedésekre lenne szükség ahhoz, hogy a helyi törvényeknek megfelelően működjenek.
A National Business Daily híradása felhívta a figyelmet: az Apple szervizfeltételei között szerepel egy záradék, amelynek értelmében a gyártó szakemberei használt alkatrészeket is beépíthetnek a javításra váró készülékekre – sokan úgy gondolják, hogy a spórolás érdekében, rendszeresen meg is teszik ezt.
Az is szálka a fogyasztóvédők szemében, hogy az Apple nem vállal felelősséget a kiszállítás során keletkező sérülések miatt. Márpedig a tartományban egyetlen hivatalos márkabolt sincs – a legközelebbi outlet Hongkongban található.