Tegnap reggel természetesen mi is beszámoltunk a Facebook Home bejelentéséről, ám nem esett szó azon nem elhanyagolható tényről, hogy Mark Zuckerberg személyesen is megerősítette a program reklámokkal való „kompatibilitását”. Konkrétabban az androidos mobilok kezdő- és záróképernyőit a telepítése után kisajátító szoftver a jövő pénteki megjelenésekor még nem, de hamarosan a Facebook megszokott felületeihez hasonlóan hirdetéseket fog megjeleníteni az ismerőseink tevékenységei felett / mellett.
A jövőben valószínűleg nagy vitákat gerjesztő reklámozási megoldás a maga nemében zseniális találmány, hiszen egyértelműen rámutat arra, hogy a Facebooknak miért nem is állt érdekében saját Android disztribúciót vagy okostelefont fejlesztenie: a lehetőség már jó ideje adott volt az Android kihasználatlan felületeinek „értékesítésére”, csak meg kellett találni a módját.
A Facebook Home egy relatíve olcsón fejleszthető és terjeszthető alkalmazás, amely különösen a jövőben okostelefonok és táblagépek széles skáláján működőképes lesz: a vásárlók a maguk szempontjai alapján kiválaszthatják a megvásárolni kívánt hardvert, a közösségi hálózat szoftvere pedig működőképes lesz rajta, mindenféle gyorsan változó piaci trendtől függetlenül.