Az Ultralite OEM Platform a Vuzix következő generációs okosszemüvegének all-in-one referenciadizájnja. A gyártó azt állítja, hogy a vezeték nélküli, okostelefonhoz kapcsolt új, könnyű szemüvegek képesek kihasználni a Visual GPT vagy az OpenAI gyorsan erősödő képességeit a fogyasztói szintű kiterjesztett valóság (AR) vagy heads-up display alkalmazásokhoz.
A Vuzix talán leginkább az olyan okosszemüvegekről vagy más AR-eszközökről ismert, amelyeket az emberek a munkahelyükön használhatnak. A legújabb termékét azonban úgy mutatja be, hogy arra a fogyasztó-orientáltabb OEM-gyártók rátehetik a márkajelzésüket, majd saját új, könnyű, kifinomult szemüvegként mutathatnak be. A cég még egy divatos keretet is kifejlesztett az Ultralite OEM számára, amely a referencia-szemüveg teljes tömegét 38 grammra csökkenti a becsült 2 napos akkumulátor-üzemidő ellenére.
A platform lehetővé teszi az extra érzékelők vagy mikrofonok hozzáadását is. A Vuzix egyedi mikro-kijelzőmotorját és fejlett monokuláris hullámvezető optikáját alapfelszereltségként csomagolják, amely a szemüveg lencséire a heads-up-szerű tartalmak kivetítésére van méretezve.
Az így létrejövő kijelzőt úgy tervezték, hogy "minden fontos információt" tartalmazzon, amelyet szükségesnek ítélnek a felhasználó iPhone vagy Android okostelefonjáról streamelni. Azaz, hogy a felhasználó ellenőrizhesse vagy használhassa az olyan szolgáltatásokat, mint például a fordítás, a navigáció vagy az utazásszervezés, és ugyanakkor a telefont zsebében hagyhassa.
A Vuzix Ultralite a gyártó szerint integrálja az "AI-alapú programokat, például a ChatGPT-t és a vizuális keresést", hogy növelje a következő generációs mindennapi AR hitelességét. Az első, ezen az új OEM platformon alapuló okosszemüveg azonban még nem jelent meg - írja a NotebookCheck.