A kínai távközlési eszközöket gyártó cég tavaly 770 millió dollárral növelte eladásait Európában 2006-hoz képest, a bevételei elérték a 2 milliárd dollárt a kontinensen - mondta a Financial Times-nak Zhou Ming Cheng, a Huawei európai marketing igazgatója. A vállalat tervei szerint idén továbbra is növelik az eladásokat, ami azt jelenti, hogy piaci részesedést hódítanak el az Alcatel-Lucenttől, az Ericssontól és a Nokia Siemens Networkstól.
Az európai távközlési piac az egyik legnagyobb a világon, ezért a Huawei számára stratégiai fontosságú. A vállalat további befektetéseket tervez és meggyőződése, hogy a közeljövőben nagyon gyors fejlődésre van itt lehetősége - tette hozzá Zhou. Szerinte erre jó esély van, hiszen a távközlési szolgáltatók nem akarnak kizárólag egy szállítóval megállapodni, mert ez kiszolgáltatottá tennék őket. Az igazgató visszautasította, hogy a cég agresszív árképzésével versenyezne a piacon, és azt is, hogy pénzügyi támogatást kapna a kínai kormánytól.
A FT kérdésése Vincent Rech, a Société Générale bank elemzője elmondta: a Huawei tavaly valóban több megbízást nyert el Görögországban, Romániában és Spanyolországban (Vodafone), Belgiumban és Franciaországban (France Telecom) és Németországban (Telefónica). Ez azt mutatja, hogy a vállalat valóban tudatosan igyekszik Kínán és a fejlődő országokon túl terjeszkedni.