A redmondi vállalat megerősítette a Wagganer Edstrom cég pénteki bejelentését, miszerint két új kereső áll készen a Windows Live Search számára. Az egyik a Windows Live Product Search névre hallgat, a másikat pedig a Live Academic Search-re keresztelték.
A LiveSide blog oldalon - amit a Microsoft dedikált béta tesztelői és az MVP díj nyertesei használnak - már elmondták véleményüket az új keresők lehetőségeiről. Az MVP egy olyan díj, amit a Microsoft ad át azoknak, akik aktívan segítenek nekik különböző termékcsoportok fejlesztésekor.
"A Windows Live Product Search teljes mértékben meg fog egyezni a Google Froogle szolgáltatásával abban, hogy ár szempontjából hasonlít össze termékeket, a keresés eredményét kategóriák, márkák, boltok, vagy akár egyénileg megadott szavak alapján is lehet finomítani." - írja egyik bejegyzésében Chris Overd a LiveSide blogon.
A Yahoo ugyancsak ad lehetőséget a felhasználóknak, hogy termékekre keressenek a "Shopping search" nevű szolgáltatásukon keresztül.
A Microsoft másik új, Academic Search nevű szolgáltatása a Google Scholar szolgáltatás piacát próbálja megszorongatni. Itt szakkönyvek között lehet majd keresni, ráadásul miután megtaláljuk, melyik könyv érdekelhet minket, azt is megnézhetjük, melyik közeli könyvesboltban juthatunk hozzá. A Windows gyártója képkereső funkciót is elérhetővé tett, amivel a népszerű images.google.com szolgáltatással akar versenyezni. A szolgáltatás neve fantáziadúsan Windows Live Image Search lett.