A Dynamics fejlesztői blogjukban bejelentették, hogy elkészült ügyfélkapcsolat-kezelő megoldásunknak, a legújabb "CRM5" kódnevű Dynamics terméknek a harmadik technológiai előzetese (CTP3), amely már elérhető a Microsoft több mint 400 szoftverfejlesztő, rendszerintegrátor, hoszting és értékesítő partnere számára. Így a kiválasztottak már a fejlesztés korai szakaszában kipróbálhatják a megújult CRM megoldást.
A Microsoft mérnökeinek az elmondása alapján on-premise, azaz a szervezet infrastruktúráján belül, valamint Észak-Amerikában, Európában, a Közel-Keleten, Afrikában és Kelet-Ázsiában online szolgáltatásként is tesztelhető a technológiai előzetes.
"A következő verzióval a Microsoft igyekszik új szintre emelni a csoportmunkát és a hatékonyságot, új eszközöket, az üzemeltetési költségek csökkentését és a bevezetés megkönnyítését nyújtva a CRM alkalmazások felhasználóinak" - mondta Brad Wilson, a Dynamics CRM vezető menedzsere. Az előzetes hírek szerint a termék következő verziója több mint 40 nyelven lesz elérhető on-premise, és online szolgáltatás formájában. Utóbbi esetben a Microsofttól (Dynamics CRM Online) és a redmondi szoftvercég partnereitől egyaránt bérelhető lesz az ügyfélkapcsolat-kezelő megoldás. Az új Dynamics CRM végleges verziója várhatóan 2010 második felében jelenik meg.
Mi is az a CRM?
Röviden összefoglalva a CRM nem más, mint az ügyfelekkel való kapcsolattartás tudatos, szervezett módja, valamint azon összehangolt belső vállalati munkafolyamatok összessége, amelyek középpontjában az ügyfél áll. Vagyis a CRM egy olyan ügyfélközpontú vezérlő elvet jelent, ami körüllengi a cég tevékenységét az ügyféllel való első kapcsolatfelvételtől egészen addig, amíg az ügyfél megmarad ügyfélnek. Segítségével a vállalatok minden kapcsolatfelvételt és megkeresést pontosan dokumentálni tudnak. Ez előfeltétele annak, hogy az alkalmazottak mindig minden üggyel biztosan foglalkozzanak, és a munkaterhelés jobban elosztható legyen közöttük a gördülékeny kiszolgálás érdekében.
A dokumentáltságnak köszönhetően minden kapcsolatfelvételnél tudni lehet, hogy ki mikor beszélt, váltott levelet az ügyféllel, ki kereste fel, milyen eredménnyel zárultak a megbeszélések, mekkora a valószínűsége az üzletkötésnek, és milyen további beruházásokat tervez ügyfél. A vállalat ezen a módon pontosabb éves előrejelzést készíthet, és ennek alapján a terv teljesítéséhez szükséges erőforrásokat is jobban tervezheti.