Az első generációs iPhone megjelenésekor az érintőképernyő csupán a felső kategóriás készülékek kiváltsága volt: az okostelefonok 7 százaléka rendelkezett ilyen kijelzővel 2006-ban. Azóta ez az arány drasztikusan módosult, és az Abi Research adatai szerint a 2010-ben az okos készülékek 75 százalékának érintésre érzékeny volt a kijelzője.
Szakértők szerint a gyártók többek között az érintőképernyőnek köszönhetik a okostelefonjaik népszerűségét: négy év alatt, 2006 és 2010 között, ez a piac 325 százalékkal bővült. A kutató cég előrejelzése szerint ez a kijelzőtípus az elkövetkező öt évben szinte általánossá válik: 2016-ra a készülékek 97 százalékában érintésre reagáló kijelző lesz.
A piaci dinamika szerint az egyes mobiltelefon kiegészítők először a magas kategóriás készülékekben jelennek meg, majd a tömeges termelés beindulásával és áruk csökkenésével a közepes és alacsonyabb kategóriás készülékekben is alapból benne leszne - így például ma elvétve találni fényképezőgép nélküli mobilt, a wifi lapka is nagyon sok telefonban megtalálható.
Ennek a fejlődési dinamikának megfelelően az érintőképernyő az alacsonyabb szegmensekben is megjelenik - igaz, itt először az olcsóbb, az egyszerre egy érintést kezelni képes kijelzők terjedhetnek el.