Hirdetés
. Hirdetés

Ericsson: új fogyasztói hozzáállás

|

Az Ericsson ConsumerLab MTI-nek eljuttatott friss kutatásából kiderült, a felhasználók 72 használja mobiltelefonját tv és videó-tartalmak megtekintésére.

Hirdetés

A vállalat negyedik, televíziós fogyasztói trendeket vizsgáló éves jelentése szerint a válaszadók 42 százaléka az otthonán kívül néz videó-tartalmakat okostelefonján, vagy tabletjén, míg 75 százalékuk egyszerre több feladatot is végez a mobilkészülékével, miközben tv-t néz.

Hirdetés

Szintén új trend, hogy a felhasználók ugyanazt a tartalmat több helyről és több alkalommal is megtekintik, amit az Ericsson ConsumerLab "helyeltolásos megtekintésnek" nevez. Érdekes eredmény, hogy már a 65 és 69 év közötti válaszadók 41 százaléka is heti több alkalommal tekintett meg igény szerinti (VoD) vagy időeltolásos tartalmakat.

„Amikor a tv-iparág először vetette fel a mobil televíziózás lehetőségét, mindenki úgy gondolta, hogy ez elsősorban professzionálisan létrehozott, rövidebb videoklipeket jelent majd, most azonban egy érdekes fordulat van kialakulóban: a felhasználók rövidebb videó részleteket néznek, de ezeket a videóklipeket saját maguk hozzák létre azáltal, hogy a teljes hosszúságú tv-műsorokat és filmeket saját igényeik szerint állítják le, majd indítják újra” - mondta Anders Erlandsson, az Ericsson ConsumerLab vezető kutatója.

 

A kutató rámutatott arra is, hogy a felhasználók folyamatosan újraértelmezik a televíziót és a videót. Az emberek 82 százaléka legalább havi rendszerességgel használja a YouTube-ot vagy hasonló szolgáltatásokat. A kérdés az, hogy például egy recept online megtekintése a konyhában csupán csak "utasítások" végigkövetése vagy esetleg már televíziózásnak számít - jegyezte meg.

A válaszadók több mint fele azt állította, hogy a számítógépük és az internet-csatlakozás szerves részét képezi a tv- és videónézési szokásaiknak. Ezek az eszközök lehetővé teszik a nézők számára, hogy kiválasszák és kombinálják, mit, hogyan és mikor kívánnak megnézni, hasonlóan ahhoz, ahogyan egy étteremben is választ az ember.

A kutató szerint megindult a verseny az első egyszerűen használható "a la carte" televíziós megoldás-szolgáltatói pozíció eléréséért, a fogyasztók a tetszés szerint variálható tv-kínálatot a tv- és videónézési élmény szempontjából az ötödik legfontosabb tényezőként sorolják fel.

Ugyanakkor mindent összevetve még nem jött el az idő, hogy búcsút mondjunk a hagyományos televíziózásnak, a lineáris televíziózásnak továbbra is fontos szerepe van a fogyasztók életében, és nem tapasztalható visszaesés a használat gyakoriságában - mutatott rá Anders Erlandsson. Beszédes példa, hogy a válaszadók 36 százaléka még mindig úgy érzi, hogy a televíziózási szokásaik igen fontos része az élő sportesemények megtekintése - tette hozzá.

A felméréshez 15 ezer online-interjút és 30 otthoni interjút készítettek Brazíliában, Chilében, Dél-Koreában, az Egyesült Királyságban, az Egyesült Államokban, Franciaországban, Kanadában, Kínában, Mexikóban, Németországban, Olaszországban, Oroszországban, Spanyolországban, Svédországban és Tajvanon.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.