Az Ipsos MORI közel ezer brit mobilos ügyfelet kérdezett ki a mobilinternetről. A kutatás kétségbeejtő adatokkal szolgált: a megkérdezettek 82 százaléka egyszer sem csatlakozott az internetre mobileszközről, a nők 2 százaléka és a férfiak 5 százaléka tette ezt legalább egyszer egy hónapban. A felmérés azért jó hírrel is szolgált a mobilszolgáltatóknak, hiszen kimondja, hogy az érdeklődésnek köze van az emberek korához: minél fiatalabb valaki, annál érdekli őt a mobil technológia, így a 15 és 24 év közötti mobilozókat mindenképp érdekli a szolgáltatás.
A szolgáltatást kipróbálók 20 százaléka szerint a mobilinternet túl lassú vagy túl drága - ami nem túl pozitív dologegy olyan szolgáltatással kapcsolatban, ami a szolgáltatók a következő legnagyobb bevételi forrásuknak tekintenek.
Szakértők szerint a forgalommal arányos tarifák, az alacsony letöltési sebesség és a szolgáltatás nehézkés használata miatt a mobilinternet az üzleti felhasználók játékszere marad egy ideig. Szerintük ha a mobilszolgáltatók komolyabban támogatják majd a társadalmi kapcsolatokat feltérképező hálózatok elérését, akkor a mobilinternetet használók tábora is növekszik.