Az idei év első hónapjában a korábbi, tavaly év végi 1 millió 307 ezerről, 1 millió 322 ezerre nőtt Magyarországon a mobilinternet-előfizetések száma, míg a teljes előfizetői táboron belül az aktív - a mobilinternet-szolgáltatást az utolsó három hónapban igénybe vevő - ügyfelek száma az előző havi 1 millió 3 ezerről januárban 1 millió 17 ezerre emelkedett, közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) pénteken.
A három mobilszolgáltató együttműködésén alapuló gyorsjelentés szerint az előfizetők a tavaly decemberi 1 millió 373 ezer után januárban 1 millió 377 ezer GB adatot töltöttek le és -fel, az egy aktív ügyfélre jutó átlagos forgalom pedig az előző hónaphoz képest 1,35 GB-ra csökkent.
A forgalmazásban részt vevő aktív előfizetések alapján a T-Mobile részesedése 48,61 százalékról 48,87 százalékra emelkedett, a Vodafone részesedése 27,78 százalékról 27,56 százalékra, míg a Telenoré 23,61 százalékról 23,57 százalékra csökkent.
A gyorsjelentés alapján az összes előfizetőt tekintve a Vodafone piaci részesedése a decemberi 25,60 százalékról 25,45 százalékra, míg a Telenoré 26,62 százalékról 26,48 százalékra csökkent, a T-Mobilé pedig 47,78 százalékról 48,07 százalékra emelkedett.
Januárban az adatforgalom alapján a Telenor piaci részesedése az egy hónappal korábbi 29,91 százalékról 30,52 százalékra, a Vodafoné pedig 27,01 százalékról 27,32 százalékra nőtt, eközben a T-Mobilé 43,08 százalékról 42,16 százalékra csökkent.
Az év első hónapjában az egy előfizetőre jutó adatforgalom a Telenor esetében 1,73 GB-ról 1,75 GB-ra, a Vodafonnál pedig 1,33 GB-ról 1,34 GB-ra nőtt, míg a T-Mobile-nál 1,21 GB-ról 1,17 GB-ra csökkent.
A vizsgált hónapban a T-Mobile ügyfelei az előző havi 592 ezer után 580 ezer GB adatot forgalmaztak, a Telenor ügyfeleinek forgalma 411 ezer GB-ról 420 ezer GB-ra nőtt, míg a Vodafone ügyfelek az előző havi 371 ezer után januárban 376 ezer GB adatot töltöttek le és -fel.