A VoloDrone-nak képesnek kell lennie arra, hogy egy napon euro raklapokon szállítson terheket, és tisztán elektromos meghajtással legyen mozgásban. A teherkopter hamburgi szűzrepülése mindenesetre sikeres volt.
A Volocopter cég VoloDrone therhordásra kifejleszett autonóm légijárműve mindenféle ISO raklap szállítására alkalmas lesz. Az akár 200 kilogramm tömegű terhet 40 kilométeres távolságon belül le kell tudnia szállítani.
A hamburgi 3 perces próbarepülés során 22 méteres maximális magasságot értek el. A logisztikai szimulációhoz az elektromos teherszállító drónt a talpai közé helyezett teherdobozzal látták el. Ezt töltötte meg a földi személyzetet egy Euro raklapnak megfelelő terheléssel.
A drón átmérője 9,15 méter, magassága 2,15 méter, maximális felszálló tömege (MTOW) 600 kilogramm. A jövőben a VoloDrone teljesen elektromos működtetésű lesz, és önállóan kirepülhet a pilóta látóköréből.
A Volocopter számos lehetséges alkalmazást lát a pilóta nélküli légi járművek számára. Például nagyobb csomagokat vagy dobozokat szállíthat nehezen hozzáférhető helyekre vagy építkezésekre. A mezőgazdaságban a drónt permetezésre lehetne használni, amit ma gyakran helikopterek látnak el.
A DB Schenker logisztikai vállalat a Volocopter stratégiai befektetője egyelőre nem árulta el, hogy mikor tervezik üzembe állítani a teherszállító drónt.