Olyan számítástechnikai megoldást fejlesztett egy kereskedelmi informatikával foglalkozó vállalkozás, amely figyelmezteti a kereskedőt, hogy a szállítani kívánt áru típusa és mennyisége EKÁER bejelentésre kötelezett és elkészíti a regisztrációhoz szükséges állományt is. Tavasszal továbbfejlesztik a szoftvert, akkor már teljesen automatizálható lesz az EKÁER regisztráció.
Komoly adminisztrációs terhet jelent a vállalkozásoknak az EKÁER, vagyis az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer. A bevezetés célja az áfacsalás elleni hatékonyabb hatósági fellépés, ugyanakkor a megoldás a tisztességes vállalkozók számára is többlet teendőt jelent. Sokak számára nem egyértelmű, kinek, milyen esetben kell bejelenteni a rendszerbe a közúti szállítmányokat.
Egy új kereskedelmi-informatikai fejlesztés lényegesen egyszerűsíti az adatok EKÁER rendszerbe küldését – ismertette a Laurel Cégcsoporthoz tartozó ProgAdat Kft. ügyvezetője. Giesz István elmondta, azoknál az ügyfeleiknél, akiknél a ProStore nevű nagykereskedelmi rendszer működik, felvetődött az igény, hogy a manuálisan működő EKÁER bevallást automatizálják.
Már létezik a kereskedelmi rendszer, amelyben elkészülnek a kimenő bizonylatok, árukísérő lapok, számlák. Az új fejlesztés a számlázási és szállítási adatok alapján rendszerezi a rendelkezésre álló nagy mennyiségű adatot és jelzi, ha a súly, vagy az érték alapján a tételt be kell jelenteni az EKÁER-be. Ezzel párhuzamosan a megoldás az adatokból generál egy xml kiterjesztésű dokumentumot, amit egyszerűen csak csatolni kell és elküldeni.
A felvitt tételek adatait később lekérdezheti a kezelő, például súly, érték, tételszám, vagy a szállító jármű adatai, illetve a lerakodási hely alapján − részletezte az ügyvezető.
Az EKÁER márciusig tartó próbaüzeme alatt folyamatosan gyűjtik a tapasztalatokat a szakemberek, majd a tervek szerint kifejlesztik a beküldést segítő szoftver 2. verzióját. Az új változatban már teljesen automatikus lesz az adatlapok kitöltése és elküldése az EKÁER felületére − tette hozzá Giesz István.