A gyorsjelentés a tizennégy legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le. Az NHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül közel hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Kft., FiberNet Zrt., DIGI Kft., PR TELEKOM Zrt., Zelka Zrt., TARR Kft., TvNetWork Nyrt., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., HD Platform Kft. és Hello HD Kft.) március végén összesen 2,509 millió előfizetést tartottak nyilván, 14 ezerrel többet, mint egy hónappal korábban.
Márciusban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 48,2 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat a februári 47,2 és a 2009. decemberi 45,8 százalék után.
A digitális előfizetéseken belül 2010 márciusában 421 ezerről 435 ezerre nőtt a kábeltelevízióra, vagy IPTV-re előfizetők száma és 757 ezerről 776 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma. Márciusban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül a februári 16,9 százalék után 17,3 százalékra nőtt a digitális kábeltévére, vagy IPTV-re előfizetők aránya. A műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése a februári 30,3 százalékról az első negyedév végére 30,9 százalékra emelkedett, míg az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya 52,8 százalékról 51,8 százalékra csökkent.
A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi - ide sorolva a korábban az Antenna Digital előfizetéses vezeték nélküli szolgáltatását is, amelyet március elsejétől a Hello HD Kft. üzemeltet. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése a februári 46,3 százalékról 46,1 százalékra, a UPC-é 24,3 százalékról 23,7 százalékra csökkent, a Magyar Telekomé pedig 24,1 százalékról 25,3 százalékra emelkedett.
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások - kábeltelevízió és IPTV - piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma márciusban 1,738 millióról 1,734 millióra csökkent, ezen belül az analóg előfizetések száma 18 ezerrel 1,299 millióra csökkent, míg a digitális előfizetések száma 14 ezerrel nőtt. A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése márciusban maradt a februári 34,6 százalékon, a második Magyar Telekom részesedése 22,3-ról 22,5 százalékra, a harmadik DIGI-é pedig 12,4 százalékról 12,6 százalékra nőtt márciusban.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között - valamennyi szolgáltatást figyelembe véve - a UPC a piacvezető, a februári 31,5 százalék után március végén 31,2 százalékos piaci résszel. A korábban harmadik, de februártól már a második Magyar Telekom (T-Home) a piaci részét márciusban a februári 22,8 százalékról 23,4 százalékra növelte, míg a harmadik DIGI piaci része márciusban a februári 22,7 százalékról 23 százalékra nőtt.