Az androidos telefonok éves értékesítése 451 millió darab lesz az idei 357 millió darab után – olvasható az IHS iSuppli Wireless Communications Smartphone Report-ban.
Az Apple iOS a második helen van a piaci versenyben, s az egymilliárdos határt várhatóan 2015-ben éri majd el. De eközben az Android exponenciális sebességgel fog terjedni, s az összesített eladásai 2016-ra meghaladják a 3 milliárdot.
Az Apple és a Google együtt 76 százalékos piaci részesedést tudhatnak magukénak. Ezt nem csak az új élményt nyújtó szoftverekkel érték el, hanem egy új szoftver üzleti modellel is. A Google elsősorban a hirdetési bevételekre koncentrál, amelyekhez az operációs rendszeren keresztül vezet az út, az Apple viszont divatcikket csinált a telefonból, amelynek dizájnját, hardverét és szoftverét egyaránt ellenőrzése alatt tartja.
Az elmúlt években a szabad forráskódú szoftverek elfogadottsága jelentősen emelkedett, amelyhez a Google az Androiddal alaposan hozzájárult, s bizonyította, hogy – szemben az Apple-lel –, hogy nem csak a szigorúan birtokolt szoftverek képesek sikerre a piacon.
Daniel Gleeson, a IHS elemzője szerint az Android leigázta a világot, s az első olyan szoftver lehet, amely eléri az egymilliárd darabos kiszállítást. Ezt azzal érte el, hogy a mobiltelefon-gyártóknak ingyen bocsátotta rendelkezésére a terméket, abban reménykedve, hogy az elterjedő rendszeren keresztül hirdetési- és másfajta szolgáltatásokból búsás haszonra tehet szert.
A jelentés szerint a mobiltelefon piaci harc nem csupán a hardverek életciklusához igazodva zajlik, hanem az operációs rendszerek között is, amelyekre egész ökoszisztémák épülnek a telefonokat életstílus központú termékekké változtatva. Ezek az ökoszisztémák határozzák majd meg a fejlesztések irányát, és azt is, hogy a verseny milyen színtereken folytatódik majd tovább.
Az utóbbi évek legnagyobb tanulsága az volt – állítja a jelentés –, hogy a mobiltelefonok innovációja a gyártó cégek számára állandó kényszer, mert világosan meg kell különböztetniük, a jól ismert márkák alatt forgalmazott készülékeiket a piacon. Ebben a leghatásosabb eszköz a felismerhető felhasználói tapasztalat terjesztése lehet, amit az innovatív hardver és az applikációk színes sokaságának párosításával lehet elérni. Azaz a termék varázsa legalább olyan fontos, mint a közösség, amelyben azt használják – vélekednek az IHS iSuppli elemzői.